Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1468 ggr
Linn-s
0

Kampfiskodling+yngel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Igår gjorde jag och min kompis (MajaaR) i ordning ett lek kar för min Kampfisk (vi tog vatten från mitt 100-liters där kampfiskhonorna bor), vi lade i honom och idag hade han byggt ett stort skumbo :D Men frågan är nu; Hur ser man att honan bär på rom? Två av honorna ser ut att göra det, men hur kan man vara helt säker? Om honan nu inte skulle bära på rom, och man släpper ner henne hos hanen, vad händer då?

Vi undrar också om det är någon som skulle vara intresserad av kampfiskar (om några överlever)?

Tacksam för svar!

limaka
0

man ser att honnan bär på rom när hon är rund om buken.

Linn-s
0

Tungan uteNu har vi lagt i honan till hanen.

Goldenalice
0

Går det bra?:P

Sloj-border
0

putt :)

MajaaR
0

Nja.. det gick sådär, först spände sig hanen för honan och "visade att han vill para sig", men sedan jagade han henne runt runt, så vi tog ut henne igen, och skumboet var inte så jätte stort heller så han ska få nån dag till på sig att bygga, så vi lägger nog i henne imorgon ;)

Goldenalice
0

Lycka till då:)

MajaaR
0

tackar :)

tottan456
0

jag är väl lite intreserad vad för pris har du tänkt dej då?

Linn-s
0

Tja, det beror väll lite på färg och annat.., jag och Maja får äll prata i hop oss lite då…

Vill oxå säga att vi ska testa att lägga i honan i morgon igen:D

MajaaR
0

det har vi inte bestämmt ännu, men 40 kr kanske..

tottan456
0

skickar ni dom ?

MajaaR
0

#11 Öh, nä. Man får inte skicka vätskor?

Goldenalice
0

Nej, inga vätskor tror jag:)

KerstinL
0

Tänk på att det tar upp till ett halvår innan dom är säljklara… En Kampfisk i affären kostar 45-65:- beroende på var man är, så man kan ta ca en tredjedel av det priset. Jag tar tex 20:-/st för mina.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

anaprincess
0

Spännande att se om det blir nått :)

Linn-s
0

#14 Okej, tack!

#15. Visst är det! Vi ska försöka här igen idag. (sitter otåligt och väntar på att maja ska komma hem  VART ÄR HON???, tja när hon kommer ska vi iallafall testa igen Rianbow som kampfisken heter har byggt ganska mycket på skumoet över natten) n:O:P

Linn-s
0

Nu är Maja här, vi har lagt i honan till Rainbow han spänner sig men typ jagar henne lite också…. :/

Han är hela tiden (utom när har jagar henne) under skumboet, när vi släppte i henne så lät han henne vara under skumboet men  nu gömmer hon sig under en sten….

Nån som vet vad detta betyder?

limaka
0

det kan vara så att han visar att han har bygt klart o väntar på att honnan är redo

Linn-s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej, men vi är inte riktigt säkra på att honan har rom… vad händer om hon inte har det, är det? Jag har en annan hona också, vi är ganska säkra på att hon har rom, men hon är lite större än hanen, vad händer då, kan Rainbow bli skadad:/?'

En bild på honan som är i lekkaret, ni måste inte veta skriv bara vad ni tror´… förlåt om den är lite suddig… hoppsa att det går att se ändå…

Goldenalice
0

Jag tror bara att det är när honorna är flera tillsammans som dom kan bli agressiva mot hanen, men jag vet absolut inte:)
Vore ju synd om ni släppte ner den större honan och hon typ käkade upp hanen..;)

limaka
0

antingen väntar ni o låter honnan vara i eller testar med den andra.

MajaaR
0

Jaa, vi har den andra i nu, Maja har lite dåligt tålamod nu eller antagligen efter som att hon skriker ploppa ut några jävla barn dååå!ahaahah XD

Linn-s
0

oj det där sista var från mig, vi var inne på majas ;)

Goldenalice
0

hur går det då;)Haha

Linn-s
0

Inte så bra… Jag vet inte vad jag ska göra huhuhuh! Nej men asså, jag vill så gärna ha yngel och jag har sååååå dåligt tålamod… och så är jag orolig för fiskarna också… det går jagska vilt till där nere i akvariet… :/

Goldenalice
0

Är ni säkra på att honan bär på rom då?
Då kanske det är värt att vänta, om det går för vilt till tycker jag ni tar upp honan igen..

Linn-s
0

okej, jag gör det… men hanen har bara varit där i sedan i lördags så det är inte säkert att är klar med skumboet…… Jag tror jag tar ut honan snart…

Goldenalice
0

Gör det som känns säkrast:)

Sloj-border
0

putt.. hur går de?? :)

[Bolten]
0

#0 Om du sätter ner honan till hanen, så får hon väldigt tydliga sträck på magen. Då har hon ägg!