Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsalt-och-bräckvatten
Läst 1035 ggr
Primarosen
0

Sötvatten til saltvatten

Hej jag och min sambo har sötvattens aqvarium på 500l, och nu vill vi byta till saltvatten för jag vill ha Mitt nemo gängSkrattande

Ann nemo doris och ja alla dom, men många av våra vänner säger att ska man ha saltvattens aqvarium så hörs det mycket och du kan inte åka på semester i ca 1 vecka, för du måste alltid ta hand om det..

Jag vet inte om det stämmer men skulle du kunna hjälpa mig så hade jag blivit jätte gladCool

Tack på förhand

KerstinL
0

Var är alla saltvattensakvarister??? Jag kan bara sötvatten tyvärr… Skäms

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

myhombrero
0

Jag tycker inte man behöver sköta det något mer än ett växt akvarium. Men däremot låter det mer det är sant, men inte så man störs av det.

Jag själv åker aldrig iväg om jag inte får någon som passar våra djur inkl fiskarna. Mycket kan hända på en vecka. Jag vill gärna att någon kollar till våra akvarium iaf varannan dag.

TerriZue
0

Kanske dum fråga men  i alla fall… Exakt vad är det som gör att det låter mer?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

myhombrero
0

Förmodligen för att det är mer saker som går, tex skummare pumpar fläktar mm.

Primarosen
0

Ja den som fixar saltet och allt det dära pumparna och sånt.

TerriZue
0

Ahaa! :) Förstod att det var en dum fråga.. :P Men tack för svar. :)

Primarosen
0

Haha finns aldrig dumma frågor bara dumma svarTungan ute

TerriZue
0

Hehe, den har man hört förut! :P

"Det finns inga dumma frågor utom dem som inte ställs" är ju också en klassiker och den passar nog bättre in här! :P

Primarosen
0

HAha det finns nog många såna frågor och svarTungan ute

Ted-M
0

Jag måste ju påpeka att vi skall till Gotland 2 veckor i sommar.Pia vill ha någon som tittar till karen varannan dag.Men om man matar lite extra ett par dagar före man åker så klarar sig nog fiskarna 1 vecka utan problem.Dom har je en hel del märlkräftor och annat småkryp att äta i mitt saltkar.Men om dom endå ska titta till pias kar får dom nog slänga i lite mat till mina fiskar med.Men jag tror jag kommer att göra portioner så man inte kommer hem och har canyo invasion eller så.

Vattnadal
0

Sen kanske det kan behöva fyllas på avdunstat vatten, om man är borta under sommarvärmen. Fast ni kanske är rika och coola och har det automagiskt?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KerstinL
0

#11 har inte alla det??? min automagiker heter Kent, och är inte han hemma så får man muta barnen.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Vattnadal
0

Njae, jag får göra sånt själv! Städa alla burar, akvarier och terrarier. Kanske om jag skaffar en praktikant då…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter