Funkar det? :D
Hejhopp!
Nu är det så att jag tycker att det ser lite tomt ut i mitt akvarium med bara en kamphane och två äpplen (bara 2 cm ännu). Så jag undrar om det finns någon annan fisk som man kan ha där. Räkor hade jag förut men dom försvann spårlöst, dom var ganska små så kamphanen kan ju ha ätit upp dom :( Jag funderar på kuhliålar, dvärgklogroda eller nån liten mal.. har för mig att den fanns någon mal som bara blev 4 cm, men jag kommer inte ihåg vad den heter :( Just det, akvariet är på 20 liter.
Och om man tänker såhär, 1 cm fisk per liter vatten:
1 Kampfisk á 7 cm (maxstorlek) = 7 liter
2 äpplen á 2 cm = 4 liter
7+4=11 liter
Då borde man alltså kunna ha något mer i karet, eller :)?

Jag tror det fungerar,dvärgotocinclus är en liten mal som kan leva ensam..:)

Ingen aning, någon som vet?:P

otocinclusen fungerar iallafall, det vet jag..

ok, jag får se om dom har sådana på "min" djuraffär;)
alla dom arterna fungerar tillsammans med kampisen ;)
Min syster hade 2 kuhlii ålar och en Kampfisk förut, Kuhlii ålarna var supersnälla mot alla andra fiskar (svärdbärare, pansarmalar, platys), men Kampfisken var av den mindre fredligare sorten. Men om du har en fredlig Kampfisk så borde det inte vara något problem med kuhlii ålarna. Oto-malar fungerar utmärkt med Kampfisk, ska själv skaffa 2 stycken och sätta ihop med en Kampfisk och lite andra fiskar :). Grodan har jag ingen aning om "/

#6 Ok, dom blir inte för stora för ett 20 L då?
#7 OK :D
Jaha, såg inte att du hade ett 20 liters kar. Man ska helst ha 2 kuhlii ålar, det får nog inte plats i ett 20 liters kar, Kuliisar gillar att sträcka på sig så jag skulle nog ha dom i ett 60 liters kar minst. 20 blir nog lite liten tyvär. Men oto-malar blir ca 4 cm så det går ju, grodor kan jag som sagt ingenting om x)
/Isa96
#8 otocinclus kan du ha utan problem, ålen vett jag inte riktit om de funkar for dom är väldigt aktiva på natten o för groda är de för littet

grodan går ju att ha i akvariet utan problem.

#11 Ok :D Kampfisken ger sig inte på honom då:/?
Ursäkta om jag lånar tråden.. :)
Kan man ha en ancistrusmal ensam? Och kan man ha den i ett 54l akvarium? (såklart inte när den blir alldeles för stor)

#16 Har också funderat på det, men de lever ju liksom ensamma så det borde fungera, men varför ha det när det finns mer plats i akvariet..;)
Okej, vad bra. Är det vanligt att de jagar bort fiskar som kommer i närheten av deras mat och "biter" dem i "svansen" ?
ja det är de
Vad bra, för det kan hända ibland och jag är rädd att någon fisk ska bli skadad :/