Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2275 ggr
[fantasi]1
0

tetraodon steindachneri

hejsan

jag söker info om steindachneri, är nästan omöjligt att hitta info någonstans. hittade lite i akvarielexikonet, men jag är långt ifrån nöjd med den infon=)

UnhandyPillow
0

"Vetenskapligt namn: Tetraodon biocellatus
Synonym: Chelonodon biocellatus, Tetraodon steindachneri"

"kräver ett stort akvarium. Bäst att hålla ensamma eller tillsammans med andra Tetraodon biocellatus. Om du har fler än en i ett akvarium se då till att det finns gott om gömställen åt fisken bland växter och rötter. Fiskarna bör inte ha möjlighet att se varandra hela tiden. Bra cirkulation och regelbundna vattenbyten (upp till 50% i veckan) krävs eftersom de skräpar ner så mycket när de äter. De är känsliga mot ammoniak och nitrater. I motsats mot vad folk tror så ska den här arten i vara i bräckt vatten."

[fantasi]1
0

#1- tack.

i boken står det att de absolut inte ska vara i bräckt eller salt.

alla säger så olika, vem ska man lyssna på? =)

UnhandyPillow
0

Ja vet inte, ja tog bara texten från en bra hemsida. Så ja kan absolut inget om fisken själv.

PatrikN
0

Det finns salt/ bräck/ söt vattens kulfisk så alla har ju rätt Tungan ute

[fantasi]1
0

haha! nu är det så att skolan har köpt in 3 st, och jag är ansvarig över dem, så det är ganska brådis att jag får någorlunda koll på hur de lever, jag vill ju inte ha ihjäl de sötnosarna!

(jag tycker dock att min lärare skulle ha kollat upp detta innan han köpte in dem, men tydligen beställde han en annan art, men det var denna som kom)

[fantasi]1
0

ingen som vet?

UnhandyPillow
0

Kolla runt på nätet.