Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1673 ggr
Rafflan
0

Hjälp!!! Vad händer? :O

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags upptäckte jag att min Kampfisk hanes fenor blivit förstörda, ser ut som om någon ätigt på dom men han är den enda fisken i akvariet, sen har jag 2 äppel snäckor med honom också.

Vad är det som förstör hans fenor? :(

Bilden på hur hans fenor ser ut nu

Rafflan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan även tillägga att hans fenor såg fula ut när jag köpte honom men att dom blev bättre

Så här såg han ut innan

hyltebarn
0

*putt*

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

KerstinL
0

Fenorna är väldigt sköra, sen kan det vara så att dom växt ojämt.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sussa08
0

kanske är lite självdestruktiv? De kännerväl inte så mycket av att bli av med lite fena sådär, har jag för mig?

Kanske stört sig på att det är nåt snyggt som följer efter :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Rafflan
0

#3 men dom har ju blivit kortare, inte växt ;)

#4 Nej tror inte han känner nåt men måste ju finnas en anledning till att dom bara "försvinner", men dom kan asså bita av dig dom själva om dom vill? :P

sussa08
0

det tror jag de kan, mina kampfiskar når så långt i alla fall :P sen kan detkanske vara något så enkelt att han åker emot nägot där fenarna fastnar

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Rafflan
0

#6 okey, asså ja klart han nåt men tänkte om dom brukar vara duma nog att göra nåt sånt, om det har hänt förr liksom :P

Om han fastnat tänkte jag med men hittade inget han kan fastnat i :/

sussa08
0

haha Kampfisk är nog den mest korkade fisk jag har haft att göra med ^^ inget förvånar mig med dom :P

han kan ha "fastnat" i en växt eller vad som hellst :)

Sloj-border
0

aa det tror jag med! :P (asså att han har fastnat nån stans ;) )

Scilla
0

Han kan inte ha nån fenröta?

Rafflan
0

#10 hur ser jag det i sånt fall?

ErikaAndersson
0

Han kan ha fastnat i något eller liknande?

Rafflan
0

#12 men som vad, mina växter är inte precis såna man kan fastna i och hitta inge annat han kan ha fastnat i heller :O

niffen
0

Insuget till pumpen?…..   ;)

Rafflan
0

#14 hm den är inte så stark men han kanske lyckades lirka in fenorna på nåt viss ;P

ille
0

#15 I så fall är han nog ganska osmart Haha :P

niffen
0

Jo, det är nog rätt så lätt, han vilar lite och fenorna fastnar i insuget, så när han ska simma därifrån så fastnar fenorna litegrann. Fenorna är skörare än vad ni tror och pumpen är då starkare än vad ni tror.  ;)

Rafflan
0

#17 okey då hoppas vi att det är så men HUR ser jag om det skulle vara fenröta?

KerstinL
0

Om det är fenröta så brukar det vara som en "slemmig" vitaktig kant runt om det skadade området och det ser det ju inte ut att vara på bilden.. det kan vara så att fenstrålarna växer ojämnt och får fenan att se trasig ut, sen är som sagt fenorna oerhört sköra..

Cool

Rafflan
0

#19 om det är fenröt kommar fenorna bli sämre då? och vad gör jag då?

KerstinL
0

Om det är fenröta så tror jag det finns medicin på djuraffären att köpa och då står utförliga instruktioner på den.. ; )

Cool

Rafflan
0

#21 okey tack, ska jag hålla koll, blir han sämre ska jag nog prova den där medicinen :D