Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 2063 ggr
ivanhoe81
0

fd fisk ägare

jag vet att jag inte kan så extremt mycket om fiskar, men vi hade det när jag var yngre i ett 1000liters akvarium (om jag minns rätt)

o jag plockade bara fiskar som såg roliga o fina ut (misstag) köpte slöjstjärtar (de med 2 långa fina stjärtar) o sedan Tigerbarb (smart) sedan var inte stjärtarna lika fina på sjöjstjärtarna, konstigt att djuraffären inte sa något då jag köpte dem vid samma tillfälle

ung som jag var så trodde jag att de skulle sluta men det slutade med att jag fick plocka upp slöjstjärtarna o ha i ett eget akvarium, man lär sig av sina misstag (dyrköpta misstag)

nu har vi inte kvar det stora akvariet utan köpt mindre, men inte för att ha fiskar i utan gerbiler då de älskar att gräva i spån

det första (som verkar för litet åt dem, men lagomt åt en annan flock) gav vi 300kr för det ligger på 198liter
och nu har vi betalat in en handpenning på ett 600liters akvarium med möbel, ljusramp som man hänger i taket etc, det får vi ge 3500kr för

men som sagt de akvariumena är inte för fiskar utan för råttor nu även om de skulle passa utmärkt för fisk

KerstinL
0

Akvarier kan användas till mycket.., jag har några med möss i tex. Vem vet så småningom kanske du får för dig att skaffa små simmande kompisar oxå.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

ivanhoe81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jo kanske skaffar det igen men inga med slöjstjärtar o tigerbarber iallafall fast de är fina
älskar fiskar fast har ont om utrymme då jag har gerbiler (ökenråttor) i ett litet akvarium det på 198 liter o får ett på 600liter snart som de i 198 liters ska flytta in i o en annan flock ska flytta in i 198 liters

snart får man väl flytta ut tvn för att ha plats med alla bon o akvarium

kan medskicka en bild som jag lade upp på gerbiler i fokus på mitt lilla akvarium med grävande gerbiler (trots att det är akvariefisk här o inte gerbiler) det akvariet fick jag för 300kr (lagomt pris enligt mig)