Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 1811 ggr
Lovizaa
0

Kampfisk frisk?

Min kampfisk verkar inte må så bra.Gråter

Han lägger sig under växternas blad, på botten, eller under roten där man kan komma in m.m. det ser inte ens ut som att han andas! Men ibland simmar han därifrån, men är snart på någon liknande plats. Alla andra fiskar mår bra och simmar omkring som dom ska.

Men kampfisken är inte alls som han brukar. Gråter

Kan han vara sjuk? Vad ska jag göra?! Gråter

Lovizaa
0

putt

KerstinL
0

har du mycket cirkulation i vattnet?? kampisar vill ju helst ha stillastående vatten..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Lovizaa
0

Jag vet inte. :O Hur ser man det? Eller alltså… Det är ju inte direkt strömt, förutom där vattnet åker ut, men ingan annan stans, tror jag. :O Han har ju inte heller vart sådär förut. :/

ille
0

Han kanske simmar dit där vattnet är stilla ?

Lovizaa
0

Men han lägger sig på sidan på botten… Typ under/bredvid en växt… Han har aldrig gjort så förut, och jag har haft han ganska länge

ille
0

Okej, det var kanske lite konstigt, men jag vet inte så mycket, jag har nästan inte ens sett en Kampfisk på riktigt :P

Lovizaa
0

Ja, har aldrig hört talas eller sett något sånt här. :O

MajaaR
0

kolla vattenvärdena..

Lovizaa
0

Ja, jag hade tänkt det. Men ändå, alla andra fiskar verkar må prima, men inte han. :/

Goldenalice
0

Du skrev i #5 att du haft honom ganska så länge, kan det inte vara så enkelt att han är gammal..Vet inte hur länge kampisar brukar leva..Oskyldig
Men hur länge har du haft honom?

Lovizaa
0

Nån vecka kanske… Hm… Kmr inte riktigt ihåg, gjorde ju en tråd då, vänta ska jag leta reda på den och kolla ^^

Lovizaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Exakt 1 månad sen!

En bild på han strax efter att jag köpte han.

Goldenalice
0

#12 Gud va fin han va då!
Nje om du bara haft honom i en månad vore det ju ganska konstigt om han vore gammal redan nu..

KerstinL
0

Kampfiskar är ju finast när dom har fiender, dom spänner upp fenorna och blir "kaxiga", annars så simmar dom mest runt med "slappa" fenor och bara är..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Lovizaa
0

ja, jag hade honor då, men nu hänger dom…

Han åt inte när jag matade idag. Gråter

Lovizaa
0

Han dog imorse Gråter

jag tror zebrasnäckan vi har är död också, fast det luktar inget så jag är lite tveksam…

sophia007
0

Vad tråkigt att han dog!

Goldenalice
0

#16 Nä, gud vad trist!
Hoppas att han får det bra i fisk-himmelen iallafall: )

Lovizaa
0

ja det är hemskt, han var så fin :/ men han betedde sig lite konstigt dom sista dagarna, hoppas han slapp lida :/

ille
0

Ja, hoppas det, vad tråkigt.. :'(

Inlägget är låst för nya kommentarer