guppy lek??? :)
Hej! jag undrar hur det ser ut när guppysarna leker/parar sig? :) jag har 3 hanar i mitt 30 L och så har jag 2 honor i mitt 54 L… (så att jag själv kan bestämma när dom ska para sig och vilken hona med vilken hane jag vill ha yngel med och för att det inte ska bli överbefolkat.. :P) och nu har jag satt i en hona som nyss fick yngel hos hanarna för att betäckas… men hur länge ska jag ha henne där i? jag har hafft henne där sen igår och ibland simmar någon hane efter henne och försöker lite då och då naffsa henne vid analfenan.. ska dom göra så? och hur lång tid tar det för dom och leka? ska man ha honan i i timmar/dagar/minuter?
Du skrev en likadan tråd igår. kolla om ngn svarat i den ^^
puttade upp den ;)

#1 nej ingen har svarat och jag måste ha svar ganska snabbt… :P
men då puttar man upp och kanske ställer frågan igen i samma tråd :) det går ju lika snabbt som att få svar här som där

ja men jag ställde mer frågor här än där!! :S

Dom brukar para sig ganska snabbt. Men guppys kan få flera kullar efter att dom har lekt en gång.
Ok kullarna blir mindre och mindre. Själv hade jag en hona som fick flera kullar efter det att hannen hade dött men kullarna blir mindre och mindre. Så din hona kan redan vara gravid utan att hon har träffat dina nya hanar, men kullen blir absolut större om hon träffar nya hanar.

#6 okej! :D tack så mycket för hjälpen!! :D