Kyssgurami
Jag ska snart starta upp mitt akvarium och jag funderar lite över vilka som ska få komma och bo hos mig. Jag såg kyssguramis på en djuraffär för ett år sen och tycker de är jättecharmiga men jag kan ingenting om dom. Är det någon som vet hur stora dom blir? Jag tror att mitt akvarium är på 112L men jag är inte säker..
du kan inte ha dom i ett såpas littet kar är jag rädd för :/ dom ska minst ha 200l för dom kan bli upp till 35cm tydligen det är det jag har läst ellafal 

volvo sport har odlat kyssgurami han vet…håbes att han ser det här snart och har tid att svara.
oj förlåt skrev vist 200l istälet för 200cm :/ ;)

halloj skit trevlig firre växer ganska långsamt å blir ganska stor i akvariet cirka 25-30 cm och lever i ca 20 år… jag tycker värkligen att du ska satsa på kyssgurami urtrevliga l akvariet ..vill du veta mer om dom är det bara att fråga

skaffa inte en eller tv skaffa ett litet sim på ca 6 st då är dom kanon

sorry såg att du har ett ganska litet akvarium då blir det inte så jätte bra
är 112 litet för guramis? :O På djuraffärerna har dom dom i "vanliga" små kar, och fiskarna själv är små, som mollys typ :O
dom bor ju bara tillfäligt på djurafärer o dom växser ju så det är tyvär för littet iomed att man ska ha ganska så många 

Tack för svaren, det var det jag var rädd för, att dom blir så stora. Några andra roliga fiskar ni kan tipsa om? :)
Vill ha lite annorlunda fiskar, helst lite färger. Funderar på Black molly för dom är så snygga men dom är ju inte så färgglada, hehe. Neontetror hade vi när jag var liten, dom är ju färgglada.

guramisar finns i storlek från några centimeter upp till ca 90 cm och i familjen Gurami finns det jätte många olika arter…