Akvariesugen
Jag är så sugen på ett akvarium men är rädd för att det är svårt! Har sett en lampa på Djurmagasinet med ett akvarium under som ser så häftigt ut. Tyvärr är dom inte iordningställda. Har nån en bild? Min syster har blivit "frälst" så kanske hon kan "utbilda" mig. Jag har 2 katter men det är ju många med akvarium som har det. En hemskt dum fråga-Saltvattenakvarium hur får man saltvatten? Åker man fniss, fniss till havet
? Blev så förtjust i sjöhästarna, men vad jag förstod så tillhör dom den "högre skolans" akvarieskötare.
MVH//Inga-Lill

Jag har inte saltvatten,men jag vet iallafall att man inte åker tll havet och hämtar
Man häller i vanligt kranvatten och sen massa medel,rätta mig om jag har fel
Akvarium är ganska lätt att ha enligt mig,det är mest jobb i början tyckte jag för då skulle man köpa akvarium,växter,läsa på om akvarium,vilket medel som ska i m.m men sen är det inte alls svårt utan väldigt enkelt :)

Jo det är så att man använder vanligt kran vatten och tillsätter kemikalier. Men tyvärr så kostar det en förmögenhet
. Skulle själv vilja starta upp ett med saltvatten. Det finns ju så otrligt vackra firrar och andra små djur.
Har ni frågor om saltvatten kan ni kolla på www.saltvattensguiden.se .
Så dyrt är det inte.Men svårt om man inte haft akvarium förut.Men det mesta går att läsa sig till.Finns lite bilder på mitt saltvattens akvarium på bilddagboken.Mitt användar namn är akvariedagboken men tjejen har även bilder på hennes bilddagbok Myhombrero.Hoppas det hjälper dig med saltvattens frågan.

okej då ska jag kolla in vid tillfälle