Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1307 ggr
sophia007
0

Hur mycket mat?

Hur vet man hur mycket mat man ska ge firrarna egentligen? Nu har jag ett rätt litet akvarium så det är väl lättare att övermata än att ungemata gissar jag, men i ett större akvarium, hur vet man att man inte ger för lite? *funderar*

Varit på djurmagazinet och tittat idag oj vad mycket spännande det fanns! :)

volvo-sport
0

vad är det för fiskar/fisk du har ????

ta lite mat ser du att fisken äter upp allt på en gång matar du lite till eller så väntar du till kvällen

zLindaz
0

Woho.. Passa dig för Djurmagazinet..

Var till en ordentlig djuraffär med avtal från olika djurföreningar..
Där sa hon att man ska typ mata dom varannan dag med lite lite mat…

På djurmagazinet sa dom att man skulle mata små portioner 3 ggr per dag..
Hon där på andra stället sa att det är lättare att mata ihjäl en fisk än att få den att svälta…

Så varannan dag och en liten portion.. :)

De är mitt tips

sussa08
0

Jag tycker #1 låter vettigt… Jag matar mina fiskar varje dag och jag tror att det är bra så :P Men ta lite varje dag!

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

zLindaz
0

Ja nog tycker jag allt att man kan mata dom varje dag också.. Men jag vet inte :)
Men lite ska de då vara varje dag isof :)

Men dom sa annat.. sen om man följer de eller inte är ju upp till var och en :)

sussa08
0

Ja självklart är det upp till var och en ^^

Jag ger ganska "mycket" mat, men det är för att få mina snäckor att föröka dig XD Och det är dom som äter den mesta av maten… Snålar dock med flingor till min ensamma Kampfisk :) Där finns inga snäckor än!

Så, alla är iaf överrens om att man bör ge lite i taget i alla fall XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Scilla
0

Jag matar en gång per dag. Försöker ge så mycket som de äter upp ganska fort.

linhof
0

jag matar mina varje dag… tar det mer än 2 min att äta upp maten så är det för mkt… så har jag lärt mej i vart fall Glad

sophia007
0

#7 det var en bra regel som även jag kan förstå! Cool

Tack allihop!

idisen95
0

jag ger en ganska regäl nypa för det är ganska många firrar jag ger det när jag tänder akvariet för då vet man att om det är tänt är det matat och sen ynglerna dom smular jag en liten nypa mat och ger dom