Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 685 ggr
sophia007
0

Hur gör tetrorna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några, särskilt en, av mina kardinaltetror ser lite "bukiga" ut. De är ju lite genomskinliga och de andra är vita "inuti" medan denna har det vita liksom hängande nedanför den röda randen. Jag har förstått att kardinaler lägger rom kan det vara det som är på gång? Och hur ska jag göra för att underlätta för eventuella yngel? Mossa?

Skickar med en bild som är väldigt suddig men ni ser magen som hänger ner i alla fall.

sophia007
0

ingen som har koll?

KerstinL
0

Joo jag, men jag sitter tydligen och halvsover.., hehe.

Jag har själv aldrig lekt just kardinaler men dom flesta småtetrorna har ungefär samma lekbeteende. Jag vet inte hur pass svårlekta dom är men ifall du vill försöka få yngel så är javamossa en perfekt växt att ha i akvariet. Du kan ha i en ganska stor tuss och låta den ligga i ett par dagar, sen kan du ta över den till en mindre bytta (tex glassbytta) och vänta 3-4 dagar. Har du tur så är det ett litet gäng yttepytte yngel i glassbyttan då. Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

GuUuLd
0

Jag har läst lite om det där med just kardinaler och det jag hittade då var att man skulle sänka vattennivån en bit, sedan skulle det helst vara mörkt i akvariet och för att de inte ska äta upp romen så kunde man lägga ett nät över botten så att romen hamnar under nätet och sedan flytta kardinalerna när de lekt färdigt.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

sophia007
0

Oj det lät avancerat. Det får jag nog göra då jag har lite fler ställen att flytta fiskar till och från. Tack i alla fall!