Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1081 ggr
limaka
0

varför gör han så !!!!??

jag fattar inte vad är med min kampfisk-hanne!!!?? jag köpte en honna idag o när jag satte henne i samma kar som honom så fick hon ränder srån rygg till mage altså hon är leksuggen. men min hanne blåser upp sig med gällar o allt för att typ vissa upp sig eller!!!!?? o efter det så rusar han emot henne o typ nafsar på hennes fenor varför gör han så ? snälla om det är nånn som vet varför så får ni gärna skriva :(

sophia007
0

Blåser uppsig gör han för att visa vad stor och fin han är! Nafsar på henne gör han för att han vill leka med henne.

limaka
0

han jagar runt henne så han åker in i rutorn oxå så går han sönder hennes fenor:(

limaka
0

gör menade jag :)

MajaaR
0

Jag har hört att man alltid ska köpa minst 2-3 honor, annars stressar han ihjäl dom..

limaka
0

ska bara ha henne där i när dom ska leka ;)

limaka
0

men det har du rätt i ska nog köpa en till sen :P

Ampullaria
0

Vänta tills du ser att hanen byggt ett skumbo innan du släpper i honan.Du kan ha henne i en yngelkasse tills dess att han börjar bygga.

Se till att det finns gott om gömställen för henne om hanen blir för ivrig.

Efter leken så måste du ta bort honan igen,annars så är risken stor att han jagar ihjäl henne.

Kampfiskar är olika ,en del hanar fungerar ihop med flera honor  och en del honor kan ge sig på hanen istället.

limaka
0

ok men när kommer han att byga ett skumbo då? jag har henne i mitt 60l kar :)

KerstinL
0

Som jag skrev förut, man får vara beredd på att man kan förlora en del fiskar innan man får till en bra lek.. Jag har precis haft två kampfiskar ihop för att försöka få lek men dom blev bara kompisar trots mina försök att trigga lek genom temp.höjning och vattensänkning.. då är det bara att testa med en annan hona.. ibland är det så att dom inte kommer överens alls och då är det ofta strider med dödlig utgång, ibland för honan men ibland även för hanen.. Det är ingen bra fisk att börja med….. Obestämd

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

limaka
0

han har gort et skombo Skrattande

limaka
0

undrar en sak varför spricker bubllorna när dom kommer i kontakt men luftObestämd

limaka
0

putt

Ampullaria
0

En del hanar bygger små bon,och en del jättestora. Hanen står under sitt bo och blåser bubblor mest hela tiden för att hålla ihop sitt bo och gör nya vartefter de går sönder. Ett bo kan fungera bra även om det bara är några få bubblor.

Elinormaggan
0

Honorna bråkar väll med varann om de inte är systrar?

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

Sloj-border
0

#14 nej, inte vad jag vet.

limaka
0

#13 tack då vett jag Glad

limaka
0

hjälp min hanne är ju hell dum. han har byggt ettt storo skumbo nu men han verkar inte villja para sig med honnan utan han bara gör utfal mot henne hella tiden vad ska jag göra snälla hjälp mig

limaka
0

han är nästan hella tiden vid boet o läger på litte bubblor litt här o där är det ett bra teken?Obestämd

KerstinL
0

Dom kanske redan har lekt.. kolla om bubblorna är vitaktiga för då är det nog ägg i dom. Då måste honan ur, annars slår han ihjäl henne!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

silvery
0

hehe jag hade Kampfisk innan, han var världens snällaste, sen tyckte jag han borde ha en flickvän, så jag köpte tre honom åt honom, han blev glad, men de mobbade honom så han dog stacakrn..

limaka
0

Flörtdom leker nu men det liger bara ett enda ägg i boet än så länge

vad för mat ska jag köpa till ynglen?

limaka
0

Skrattande#21 behöver jag förtfarande hjälp med

det har blivit mer är ett ägg nu kan man väl sägaFlört

Johanna519
0

när dom har blivit frisimmande ska man ge dom infusorier. Sen efter en vecka (?) ska man ge nykläckt artemia. För att se hur man gör infusorier sök på google. Nån annan vet nog bättre :P men finns mycke att googla om du ska veta nu.