Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1976 ggr
Sloj-border
0

Platy jätte gravid???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej idag köpte jag 2 platys! :) den ena är gravid (när jag köpte den'gravida' så hoppade den ur akvariet och landade på backen så jag fick en till på köpet, men jag vet inte om hon kommer klara sig PGA all stress :( ) Och jag undrar om hon är på väg att föda snart? jag köpte en yngel låda, men jag vet inte när jag ska he henne i den och jag vill inte göra henne mer stressad en vad hon är… SNÄLLA HJÄLP! och vad kan jag göra för att hon ska bli mindre stressad? tack på förhand!

Sloj-border
0

en till bild på henne :)

limaka
0

du kan inte göra så mycket det är bara att vänta o se mo hon får yngel    

söt föresten XD

niffen
0

Jag tycke rinte att du ska sätta ner henne i yngelkassen alls. Du kan ju hålla lite koll på om hon blir smalare, och då är det bara att leta yngel. Förstår inte varför det jämt verkar så viktigt att exakt ALLA yngel överlever? :P  platysar är produktiva fiskar, du kommer få fler chanser. Fast eventuellt om du sätter ner henne i kassen så stressas hon sönder, och då blir det inte lika många chanser ;)  Bara ett tips! :)

Sloj-border
0

men ska jag inte he henne i yngellådan då? visst är hon gravid? för jag har slöjstjärtar som kan äta utt ynglena om jag inte he henne i yngellådan…

hihi aa^^

niffen
0

Slöjstjärtarna mår nog inte dåligt av ett yngel eller två ska du se :)
En sak som däremot nästan är säker är att mamman mår dåligt av att bli flyttad fram och tillbaka och instängt i en minilåda  :P
Hon ser gravid ut ja, men har du några bra buskiga växter i akvariet så ska du se att några yngel överlever tills du hinner se dom och håva upp dom i yngelkassen iaf!  :)

Sloj-border
0

okej tack för svaren! :) när jag skrev inlägg #4 så skrev jag till inlägg #2 för jag hann inte se ditt inlägg :P om hon kan stressas sönder så tänker jag ju inte sätta henne i yngellådan ;) tack så mycket för bra svar! :D <3

niffen
0

Jaha, okej, jag reagerade inte på att vi skrev samtidigt!
Du bestämmer själv om du vill chansa! Platysar är rätt så tåliga fiskar, men om hon har tappats på golvet… Vet inte, det är upp till dig om du vill offra några yngel till slöjstjärtarna!
Men för din skull, ha i yngelkassen och håva upp yngel om du ser dom, du märker ju om hon har blivit smalare över natten, t.ex.!
Lycka till, förresten!  :D

limaka
0

jag skulle nog bara sätta i nån tätt bevuxen planta o se XO

Sloj-border
0

#7 okej;) men jag riskerar inte att hon ska dö! :'( men jag har i yngellådan om jag skulle se några yngel ;) när tror du hon kommer få? med tanke på tjockheten? (jag är nybörjareSkäms) tack för svar! :D <3

#8 okej ;D men jag sätter i yngellådan i akvariet och om jag ser några yngel sätter jag dom i lådan ;) tack för svar! :)

limaka
0

ok :p

Sloj-border
0

^^ hon är jätte tjock nu :D

limaka
0

sö!!! min honna har nys fått yngel :D

Sloj-border
0

#12 ååå vad kul!! :D BILDER!!! :D

jag har satt min gravida hona i ett yngelkar :) och idag var jag och köpte en luftpump och syressten till luftpumpen :)

limaka
0

jag hitta inga nu jag, jag kan vissa såfört som jag hittar nåra   :P

Sloj-border
0

hihi okej ;) vad kul!:)

limaka
0

nåra yngel från min senaste "kull"Flört

Sloj-border
0

NU HAR MIN INDIANPLATY FÅTT YNGEL!! :D :DSkrattande

MajaaR
0

#17 Vad kul :D

Sloj-border
0

jaaaa! :D

MajaaR
0

Hur många blev det (:?

Sloj-border
0

i morse såg jag några stycken jag vet inte riktigt hur många, och nu ser jag 2… men dom aä JÄTTE svåra att se! dom är typ 3 mm stora och så är dom typ genomskinliga xD men jag lyckades fånga en på bild!! :D :D bilden kommer snart ;)

Sloj-border
0

här är bilden ;D

hyltebarn
0

Åhh vad kul! ^^'

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Sloj-border
0

jaa :D nu är dom 5 dagar och jag har hittat 4 yngel! :D :D

(en bild som jag knäppte igår på småttinarna^^)

Sloj-border
0

en till^^

Sloj-border
0

Sloj-border
0

'''

Sloj-border
0