Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 2108 ggr
TerriZue
0

Platy-yngel.

Hallå!

Det här kommer kännas som en väldigt dum fråga men jag ställer dne i alla fall. :)

Jag har några Korallplaty hemma och en hona var gravid. Jag satte henne i en yngelbur och så. Idag när jag kom hem på lunchen hittade jag tre små yngel på botten. De såg ut att må bra och så och honan såg pigg och glad ut. Hon var dessutom väldigt smal nu när bebisarna har kommit ut.

Men nu till min fråga… tre. Är inte det lite lite? Eller? Hur många yngel ska man räkna med att de får? Kan hon ha lyckats äta upp några yngel innan jag upptäckte att de fanns där eller var hon inte klar? Eller är det helt enkelt så att hon kanske inte fick fler än tre yngel?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

KerstinL
0

Det finns olika förklaringar.. Det kan ha varit små yngel som kom ut genom springorna på yngelkassen, hon kan ha hunnit äta upp en del eller så är det hennes första kull och då kanske det bara blev tre yngel..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

TerriZue
0

Okej men då var det inte jättekonstigt i alla fall. :)

Men senare, när de fått några kullar.. hur många är vanligast att Platy får? Ungefär? :)

Och när jag ändå är igån… Hur många brukar molly få?

Jag har både Platy och molly och satsar lite smått och amatörmässigt på att odla… och då kan det ju vara roligt att veta cirka hur många yngel det brukar bli i en normal kull. :)

otra-vez
0

Jag vet faktiskt inte inte hur många det kan bli i en kull, men jag vet att det blir fler ungar i kullen när honan blir större Cool

Elinormaggan
0

Man kan vell räkna med ca25 st

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

MajaaR
0

Mina molly fick som mest 23 yngel/kull. Min Platy fick ca 10 tror jag..

TerriZue
0

Okej! :) Tack så mycket för alla svar! :)

idisen95
0

dom kan få från 1 yngel -100 tror jag eller så var det guppy

TerriZue
0

#7 Wow… det är ju skapligt mycket det… :P

Tänk om man fick 100 ungar under sin livstid… :O

Linn-s
0

Jag har själv fått väldigt mycket Platy yngel. Jag hade 2 honor men den ena fick ganska lite yngel medans den  andra kunde få ganska många. Så jag tror att det kan bero på vilken hona det är oxå… (Honan som fick färre yngel var större) Men antgligen så kommer hon att få fler yngel nästa gång :D

urfaren
0

hur ser man att mollysar och guppysar har yngelk i magen? P våra Malawiciklider ser man ju för de har en liten kula unden hakan och öppnar inte munne så mycket, men hur ser man på mollysar och Guppy?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

otra-vez
0

#10 Ja ynglena är många, stora och i magen - alltså putar magen ut som om den tänker spricka när det närmar sig … Foten i munnen

Sloj-border
0

jag har  också korallplaty! :D jag tror ena honan är "gravid"! :D:D

ille
0

Jag har två honor som är lite tjocka någon har fått 2 yngel redan, jag vet inte vilken, men de är fortfarande tjocka, varför? Det var ganska länge sedan, flera veckor senRynkar på näsan

Sloj-border
0

kanske har yngel igen? :D

ille
0

den blev inte ens smal efter det 2 första

Sloj-border
0

okej :/ vet tyvär inte vad det kan vara :/

ille
0

okej :/

Sloj-border
0

Min gula platyhona ska ha yngel! :D

ille
0

Någon av mina 2 Platy honor fick ett till yngel idag :D Jag har tyvärr tappat bort vart det är någonstans. Hoppas det lever :S

Sloj-border
0

ÅÅ vad kuul! :D

ille
0

Den är nästan genomskinlig och det första ynglet jag fick har blivit mörktorange och lite större XD Hoppas att den också hinner bli stor

Sloj-border
0

åå vad kul! :D vad spännande! :) visa gärna bilder! :)

limaka
0

dom kan få mellan 50-60 st men du får räkna med att nåra kommer att bli upp ätnaFlört

ille
0

Jag vet, 1 dog förut

Sloj-border
0

Jag tycker yngel är såå himla söta! ^^ hur snabbt växer dom ientligen? :)

ille
0

Först var min nästan genomskinlig sen på ca 2 veckor blev den ungefär ½ cm längre och mer orange :D

limaka
0

ganska så fort det gör alla fal mina har typ hur många som hellst 

(jobbit många)  Flört