Artemia
Någon som har bra tips om var jag kan få tag på artemiaägg? (såg att Åleds akvarium sålde 425g för 720 kr…..
)
mvh, Monica
Att få tag i artemia till rimligt pris har blivit allt svårare. Går du med i Skandinaviska killisällskapet kan du fortfarande köpa det lite billigare, men de säljer bara till medlemmar och det står inget om det på deras hemsida (bara i Killiposten som medlemmarna får). Kanske har även andra specialföreningar liknande försäljning.
Olle
Jag köpte en halv dl för 100 kr på Södermalms akvarieaffär, men han sa att det blir svårare och svårare att hitta bra kvalitet för rimligt pris.

På Royal Zoo i Västerås säljer de 35g ägg för 75 kr. Tyvärr säger inte vikten mig särskilt mycket innan jag fått se dem, men de påstås vara av bra kvalitet : )
mvh, Monica
Ni som odlar, hur gör ni? Jag satte igång en första sats idag.

Södermalms akvarieaffär är klart kanon. Ska dit och inhandla några corydoras atropersonatus och artemiaägg i slutet på månaden. Bara att hoppas på att han har corysarna kvar.
#5 Fina fiskar! Ja, jag hade kunnat stanna forever… Riktigt trevligt också att karen är så välinredda och fina också. Blev helt hagalen där inne, men fick mycket inspiration hur jag kan läsa min ringa plats för akvarium. Köpte hans bottensubstrat också, och rent spontant så förutom att det var pilligt att plantera då det är så lätt så blev jag sugen på att göra om mitt jordanvarium med detta istället… Men, allt har sin tid.

Själv har jag planer på att ändra mina jordkar till att ha endast torv. Smidigt med små kar så att man kan pröva sig fram till vad som är det rätta för en själv.
Mina artemior hade inte kläckts idag, men det hade inte riktigt gått 24 timmar heller. Ska bli spännande att se imorgon. Hur stora är de nykläckta egentligen? Yttepytte?
Grindalsmaskarna verkar däremot glada och nöjda!

vet ej, har aldrig odlat artemia själv. Men dom lär väl inte vara allt för stora. Hur varmt vatten har du?

Ja, dom har lite varmare. Så det är bara vänta ett tag till.