Pris på äppelsnäckor?
Vad tycker ni är rimliga priser på gula, blåa och rosa äppelsnäckor som är ca 1cm över skalet?
Gula som är som en 1krona?
De är ju inte speciellt svåra eller kostsamma att föda upp..
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Kolla vad de tar i butik :D Ta lite mindre om du känner att du mest gör det på kul och lite mer om du känner att din kvalitte är högre och värd mycket mer :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Ja det är inte helt lätt det här ;-)
De gula jag sett i butik har varit vuxna med väldigt fula skal, dom har kostat 25:-/styck vilket jag tycket är totalt orimligt..
Blå och rosa har jag aldrig sett i butik men nån annan kanske vet vad de brukar ligga på?
Häromkring kostar gula o bruna runt 45:- och övriga färger minst 60:-.
Så 10:-/st för gula o bruna och 20:- för resten är helt ok pris när dem är små, är dem så stora att dem är könsmogna så tycker jag man kan ta 5-15:- mer beroende på färg.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
45:- lät riktigt illa XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#3 Fy sjutton! Jag som tyckte 25 var dyrt ;-)
Ja, 10:- för gula små tycker jag är helt okej, men lite större då? Samma för dom?

Jo, men jag gissar att de flesta affärer köper sina snäckor av grossister, och de kanske i sin tur har köpt in dem, då är det många som lägger på lite för att6 gå ihop.
Tror inte att någon djuraffär lägger på mindre än x3 på fisk, då det är stort svinn.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Affärerna vill ju tjäna pengar. ;)
I en av mina närmaste affärer får man 10:-/gul äppelsnäcka, så därför tycker jag det är helt ok pris att hålla när man säljer dem.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#5 Beror på hur mkt större? men 15 iaf tycker jag. Gula är ju dem lättaste att få och förökar sig med största "kullar".
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#7 Affärer inte bara vill tjäna pengar, de måste, annars går de ju i konkurs! 
Försök sälja till butiker, ni som får många. Vet att vissa grossister är rätt dyra, och snäckorna dör väldigt ofta. Därför vet jag hur illa döda snäckor luktar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#8 De gula jag har som är lite större är som en krona ungefär.. Släpper dem nog för 10:-, de är ju som du säger lätta att få att föröka sig.
Iofs hade jag inte så stora problem med att få igång de rosa heller :-P Började kläckas idag *lycklig*
#9 Självklart måste dem det. ;)
#10 Åhh så skoj!! Hoppas du får dem att växa o bli stora, har bara en rosa av dem små jag fick som har överlevt. :( Kanske jag får köpa lite rosa av dig också o inte bara blåa, saknar lite att ha rosa i karet…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
När du ville köpa ifrån mig för 20 kr styck ca: 1cm
Så tyckte du dom var både försmå och dyra..
du kunde ju köpa för 12 kr.. av en annan.
jag citerar dig "okej, då var det satans dyrt.."
så ta 5 kr för gula och 10 för blå så är dom bara halv dyra.
/// Patrik
#11 Ja, det är jätteroligt! Dom la en del obefruktade klasar först så jag trodde inte att det skulle bli nåt..
Förstår mycket väl att du saknar de rosa! De är ju bara SÅ vackra :-)
#12 Ja, jag tyckte det var på tok för dyrt. Har jag chans att köpa samma sak för nästan halva priset så gör jag det! Är det konstigt? Dessutom skrev jag att jag skulle återkomma om jag av nån anledning inte köpt de jag köpte.
Så länge h*n jag köpte mina av annonserar och tar 12 kommer jag oxå göra det, säger ju sej självt att man köper av den som är billigast så länge snäckorna har fina skal osv.
Kommer ta 10 för mina gula, oavsett strl och 20 för de rosa. Inte alls säkert att det går med det lär jag ju märka :-)
jag köper gärna några rosa av dig! När är de lev. Klara? Har du bilder på föräldrarna? =)
Jag vet faktiskt inte hur snabbt de växer men det borde väl ta 1-2 månader.
Har tyvärr inga bilder men jag ska ta och lägga ut så snart jag får tid över ;-)
#16 : ok, skriv upp mig på 4 rosa bebisar! =)
#17 Uppskrivet :-)
Du får gärna skriva upp mig på både rosa och blåa. Det går inte bra det här att minska ner på akvarier o deras inneboende. ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#19 Uppskrivet ;-)
Hahaha! Nej, jag märker att det inte funkar nå vidare :-P
Hade du förresten malayser att sälja? Sandsnäckor alltså..
#20 Jupp jag har malayer som söker nya hem, dem är gratis mot fraktkostnaden
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#21 har du bild? XD
#22 Här är en bild på dem stora när jag fick hem dem, nu har det kommit en hel massa småttingar efter dem.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Jag tar nog 10 till 20 kronor beronde på stolekar och antal.
Billigare känns inte intresant, visst det kostar inte så mycket att föda upp dom, men man vill iaf att det skall gå runt och med någon ev krona plus, har ju en lokalhyra att tänka på, jag brukar hellre köpa det som är lite dyrare, brukar tyda på bra kvalitet och att dom fått en bra omvårdnad, många vattenbyten, täta små matningar osv. tyder på en seriös uppfödare.
En grundregel jag brukar försöka följa med allt jag handlar att billigt är sällan bra, är det billigt har man garanterat tummat på kvaliteten,men skall jag bara kanske använda något en gång så kanske jag köper billigt för att sen slänga produkten
Kan man ha levande snäckor? :O

ja ampularian är en vattenlevande snäcka
#24 Ja, har man en lokal så förstår jag mycket väl att man vill ha in lite extra.
Jag har, än så länge mina kar i huset men planerar att starta upp ett 10 tal i källaren. Har man ett utrymme som lämpar sej som lokal så varför inte utnyttja det? ;-)
Håller med dej om att pris och kvalitet brukar gå hand i hand och köper inte alltid det billigaste jag heller. MEN, finns samma vara till lägre pris så försvinner det tänket.
Jag tror faktiskt att jag går ganska mycket + på snäckorna trots att de ska matas ofta och mycket och bytas vatten varannan - var tredje dag. Varken foder eller vatten är ju speciellt dyrt, det är ju tiden i så fall men eftersom det är ett intresse så vill jag inte ta betalt för tiden jag lägger på det.

jo vi har jhu både lokal hyra och foder kostnader

Sen spelar ju naturligtvis efterfrågan och tillgången in. Har sett ampularier för 70 spänn/st i butik, då är inte 20 spänn speciellt mycket.