Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 999 ggr
RoSa-RoSeN
0

Aquasafe?

Hej igen :) Behöver en Kampfisk med 10 neontetror aquasafe?(jag vet inte hur de stavas) Eller något annats sorts medel?? Behöver värkligen svar nu! ;D Så jag vet att alla pengar räcker ;)

RoSa-RoSeN
0

oj juste! två äppelsnäckor också X)

PatrikN
0

Nej.
Jag använde aquasafe i  början men kom snabbt fram till att vattenberedningsmedel ej är nödvändigt och dyrt.
kan vara bra om man byter typ 80% vatten eller har dåligt kranvatten.
men anars äre bara att köra på.

// Patrik

RoSa-RoSeN
0

#2 Alltså behöver jag inte? Behöver jag inte ens sånt där salt? eller? Jag är nybörjare på kampfiskar, neoner och äppelsnäcka så jag behöver lite info ^^ men annars har jag haft 4 akvarium igång själv ;)

PatrikN
0

Salt utan jodd som man köper i mataffären är alltid bra att ha i en liten mängd i akvariumet.

Men tänkt på att salt inte dunstar med vattnet så man tillsätter inte mer än vad man får bort med hjälp av vatten byten.

// Patrik

volvo-sport
0

nja där e jag inte riktigt me ta ur ampulariorna om du ska ha salt i då dom är väldigt känsliga då deras vävnad dödas av salt Glad

sj använder jag bara salt vid behov om det skulle uppstå ett problem men alla lr många har en väldig massa teorier om det mesta …

men men man bestämmer jhu vad man sj vill ha i akvariet

lycka till

RoSa-RoSeN
0

#4 Tack så mycket för hjälpen ;D Alltså behöver jag bara salt från mataffären bara? =)

volvo-sport
0

mm de stämmer men innan du häller i salt ska/bör du ta ur äppelsnäckorna annars dör dom en ganska äcklig död

RoSa-RoSeN
0

#7 Hur länge ska jag ta ur dom då?? :O

LisenN
0

Alltså, salt är inte nödvändigt men OM du saltar så kan du inte ha snäckorna i överhuvudtaget så länge du har salt i vattnet. Dom är  jätte känsliga för salt och skulle förmodligen dö rätt fort.

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

PatrikN
0

salt kan ju vara välldigt bra men som dom säger kanse inte så bra om man har snäckor eller pansar malar.
har aldrig hört påståendet att det inte skulle funka med snäckor men bättre vara försiktig än att chansa Glad

volvo-sport
0

salt är jätte bra när man har sjuka fiskar …

men är fiskarna inte sjuka försök att undvika salt ..

det finns ganska många fiskar som absolut inte tål salt det står oftast om du söker på dinn fisk art

lycka till alla glada hoppas vi syns på mässan antingen i illerifokus eller i bollmoraakvarieklubbs monter tjingelingCool