Vad sjutton gör dom?:-O
Ett par Malawis vi har brukar simma över ett par stenar och väl där börjar de "tok-darra" eller mini-skaka"*fniss(Kan inte beskriva det bättre) vad sjutton gör dom
Någon som vet?
Det brukar dom göra för att uppvakta en hona :-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Åhhhh då måste det ju betyda att vi åtminstone har en hona som Kerstin trodde*hoppas, hoppas* ser tokroligt ut ialla fall*S*
Hanen vill lura med honan in i en grotta där hon ska lägga rommen som han ska befrukta
Grattis
aaaah och sen när det är gjort så stoppar hon in rommen i munnen då antar jag*ler*
Japp sen är det bara att vänta i 3-4 veckor 
Hoppas vi har mer än en hona då, hörde att de tycker om att ha flera "fruar"*ler*
Om du kan det där med kön på Ciklider får du hemskt gärna gå in på mitt tidigare inlägg o se om du kan se flera honor?*nyfiken*
Bilderna var lite åt fel håll 
Men för att se kön så kollar man på anal fenan.
hanarna har mer äggfläckar än honorna,
Okeeej, men då hänger jag med:-D Några av dem har tydliga fläckar där bak och andra har mindre eller inga alls:-)
Åas, min Lombardio hane "darrar" inför en annan hane… Vet inte om man ska se "darrandet" som ett tecken på att man har hane + hona.. Tyvärr.
vi får väl se om det dyker upp småttingar ngn gång, då vet man ju helt säkert*ler*
Exakt :-)
De måste inte lägga rommen någonstans, mina malawisar sprutade rätt in i munnen. Leka lite och honan simmar efter och fångar in mjölken.
Parningsleken är dock densamma.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Honan jagar hanen för att hon tror att hans äggfläckar är rom, så när hon öppnar munnen för att fånga rommen så befruktar han äggen i hennes mun..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Men herre gud vilket tjuvnyp*skrattar*
Jodu, det är fascinerande att se när de håller på och "grovhånglas".
Susanne 
Susanne 
*asg*
Sedan när äggen kläckts kommer du att se när ynglen "rastas", de simmar ut ur honans mun och ser sig omkring. Kommer det något läskigt suger hon in dem i munnen igen, det ser ut som att hon äter upp dem men det gör hon inte.
Det är också jättespännande att se.
Hjälp, vad jag saknar mina malawisar :(
Susanne 
Susanne 
Gulle!!! *ler* Men det är väl att vi inte gör samma sak med våra ungar*fniss*
Förstår att du saknar dem, jag är nyförälskad i mina