Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3734 ggr
LiindaH
1

Akvarieskötsel

Hur stor koll har ni på era akvarium?

Är ni jätte noga varje dag med att kolla alla fiskar så dom mår bra, att vattnet har rätt temp och allt sådant som behövs?

// Liinda

KerstinL
0

Hmm, kanske inte sååå noga…. men regelbundna vattenbyten och matning kör vi på.. akvarierna hemma blir inspekterade på kvällen när vi sitter i soffan och relaxar!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

MajaaR
0

Alltså, på morgonen när jag matar brukar ja kolla så alla fiskar är där och såå..

Faxlin
0

Jag kollar varje dag så att ingen fisk har dött. På senare tid har det dock varit att jag har kollat vilken fisk som dött. Mer att jag blir fundersam om alla verkar finnas kvar. Tyvärr så håller mina skalarer på att döda de flesta i akvariet här hemma.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Veronica
0

Tittar till dem varje dag jag med. Har ju haft problem med att få balans i mitt akvarium förrut och har inte kommit bort ifrån att det alltid varit någont som varit fel varje dag. Men nu har det varit stabilt i flera månader (peppar peppar ta i trå) med regelbundna vattenbyten och kanske tåligare fiskar så har jag äntligen blivit av med dödsfallen!

Amor vincit omnia

idisen95
0

jag kollar när jag tänder lampan och matar på morronen

Chlngr
0

kollar flera gånger per dag.

Emma-N
0

Jag kollar en "stor" koll och ser om någon dött en gång i veckan, annars kollar jag så att alla ser ut att må bra varje dag när jag matar dom :)