Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1695 ggr
kissan78
0

Ballongmollysar

I torsdags hade en god vän till mig varit i en djuraffär och såg ballongmollysar där, hon köpte ut 3 st åt mig i hopp om att jag ville ha dem. ;) Dem är verkligen fulsöta dem rackarna! Har vanliga mollysar, guppys, svärdbärare, tetror och platys sen tidigare. Hur skiljer sig ballongmollysarna från vanliga mollysar mer än till utseendet då?
Hur kan man se om en ballongmolly är dräktig? Dem har ju rätt stor mage som dem är men jag tycker dem två honorna ser bra mycket tjockare ut än hanen, dem är säkert dubbelt så feta. Kan dem ha smått på g redan eller är dem bara så? Min dalatinmolly hane blev väldigt förtjusta i dem, är det dumt om dem korsar sig? Han är och uppvaktar dem alla tre, även hanen. Tror inte riktigt han ser skillnad på kön där eller så är han bara så övertänd då hans stora flickor inte finns kvar utan han fick sig lite mindre töser och kanske ville ha rejäla bitar igen ;)

Kom gärna med allt ni kan om ballongmolly och hemskt gärna bilder!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Nikka
0

Tror inte det är några problem med att de korsar sig, jag menar.. molly kan ju korsa sig med Platy så :)

kissan78
0

Kan molly korsa sig med Platy? Det förklarar kanske dem konstiga mollysarna jag fått överta. ;) Två honor som har en jätteknepig grå färg. Varken jag eller hon som jag fått dem från visste om att dem kunde korsa sig, har mina platysar med guppysar och mollysarna med svärdbärare. Finns det någon risk för korsningar där? Är ju rätt ny inom fiskvärlden, har inte ens haft akvarie ett år än, men har redan 4 igång och 1 som ska startas ikväll är det tänkt.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Nikka
0

Det var en som sa det (en platyexpert) och hon sa att de kunde det. Det skulle inte förvåna mig om Platy kan korsas med svärdbärare också, eller molly med svärdbärare.. men det vet jag ingenting om.

KerstinL
0

Molly, Platy och Svärdbärare korsar sig ganska ofta. därav alla konstiga teckningar på dessa arter.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

kissan78
0

Sedär, då måste jag ha fler kar. ;) Så jag kan ha olika arter o olika kar! Då blir maken glad Flört

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se