Era akvarium!
Gör en uppföljare på den förra tråden.. jag är ny här och vill gärna visa hur det ser ut i mitt akvarium och jag vill gärna se hur det ser ut i era. :)
Så lägg gärna upp en massa bilder på era akvarium här. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Fler bilder…
På bilden syns: Hubbe (den dalmatinerfärgade ballongisen), Hilda (den svartfläckiga ballongisen vid ytan), Harriet (den svarta ballongisen), Herman (den orange ballongisen), några Håkan (alla neonisar fick heta Håkan) och Heavy (guppyhanen).
Lite suddig bild men…
Här är en extremt suddig bild på våran fina platy-hane; Wax.
Heavy leker i strömen från pumpen…
En bild på hela akvariet… där syns också yngelakvariet tydligt till vanster. Det är också en ganska syddig bild…ber om ursäkt för det..
Och så måste jag bara lägga ut en hemsk bild på min elaka groda som käkar upp våran lilla Hjalle… Jag var tvunget att ta kort på det och visa sambon när han kom hem från jobbet. Vi ville inte ha grodan kvar i akvariet så vi tänkte flytta på honom för att slippa fler mord men han har försvunnit. Han är bara spårlöst borta och vi har letat överallt… Han kan ju ha hoppat upp (på något mirakulöst sätt för det finns bara en pytteliten öppning i täckglaset vid pumpen) men han finns varken någonstans i lägenheten eller i akvariet. Vi fattar verkligen ingenting för han kan inte ha blivit uppkäkad heller för ingen av de andra fiskarna är tillräckligt stora för att ha kunnat käka upp honom helt på så kort tid, han kan max ha varit borta knappt en dag när vi upptäckte det… :/
Hur som helst, här kommer bilden. :)
Lille Hjalmar fick också vara med på ett hörn. :)
Vilket fins akvarium! Jag blir alldeles avundsjuk och inspirerad :)
Jag har btw hört att grodor kan vara ena riktiga hajare på att gömma sig, en som trodde att sin groda var död hittade den livs levande i akvariet ett halvår senare under en rot.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Tack så mycket! :)
Jaa… jag har hört det också…men vi blev lite oroliga när vi upptäckte att den var borta så jag stack ner handen och kollade runt i alla växter.. under roten och för säkerhets skull kollade jag lite försiktigt under gruset men han finns verkligen ingenstans.. :/
Vilka fina bilder! :D
Tack… Är så kul att ta kort på firrarna… Men de är inte alltid lätt att fånga dem små liven, de är ju så snabba
#10 Måste fråga om fiskarna, den som ser blåaktig ut. Va är de för sort?

#16 Ok tänkte mer dom brukar ju ha ett namn efter färg. Gillade den iaf så skulle vilja ringa runt och kolla om någon butik har just den hemma. Men inte lätt att komma ihåg namnen heller. Jag har glömt vad mina tre platy heter.

Hmm vet inte om dom har nå namn efter färg.. För en hona som får tex 10 yngel så är ju inte alla i samma färg bara för att föräldrarna är det. Dom har ju gener bakom sig med en massa färger. Här i sundsvall har dom sånna där gråa som du letar:)
#15 den blå platyn är en sky blue.. har nämligen såna själv.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#15 tack då vet jag

#23 Det ser jättefint ut. :)

Tack ^^ ditt var oxå jättefint :)
Tack så mycket. :)
Jättefina akvarium ^^ Jag har ett själv på ca 80 liter och jag har inte alls så mycke saker! jag har 5 växter, en stor sten med hål i som dom burkar simma genom och så har jag ju 2 "boxar" eftersom mina fiskar föder HELA tiden :)
Åså vill jag ge alla namn men det kommer nya hela tiden och jag har över 40 snart om inte redan ! :( Så jag måste ge bort till akvariecentret som tar emot fiskar så får man pengar för dom.. Men jag vill inte ävem om man får nåt för det! Jag har ju faktiskt fött upp dom själv! :)