Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 1096 ggr
Totte-
0

Otur eller vad??:(

Jaa den här veckan har varit den sämsta hittils……… Igår insåg jag att min Kampfisk hane hade ätit upp nästan alla yngel som jag har längtat efter så mycket! Idag när jag kom ut till akvariet så fanns det inte ett enda yngel + att det akvariet jag har mina honor i va två honor för lite:O Jag kollade på golvet och där ser jag en hona som oigger där, jag trodde att hon va död men när jag tog upp henne så sprattlade hon. Jag la henne i ett yngel när så det sulle bli nära till ytan, hon kunde knappt simma heller + att hon hade en massa skit på sig. Jag hade stängt av filtret för att jag hade tänkt att ta bort det för kampfiskar behöver inget filter. När jag gjorde det så kom det ut en massa fisk delar och ögon å ben:O Ja då hade en av mina små honor simmat in i filtret och dött!

Har jag otur eller vad??

KerstinL
1

Ja du, en olycka kommar sällan ensam heter det ju… Inge kul alls.. : (  *tröstkram*

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Totte-
0

Som bara denn! Men nu ska jag försöka igen nästa vecka och jag hoppas att jag har fått nog med otur, va och köpte en till hona idag. Det ser nästan ut som att hon har dt gener… Ska försöka ta en bild på hennes bakfena:)