Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 2088 ggr
mammiz
0

rädda ciklider

Jag undrar om ciklider är så känsliga att man inte kan gå förbi utan att alla sticker och gömmer sig? Eller är det bara i början tills de vant sig vid sitt nya hem? Man kan tro ibland att det är tomt i akvariet…

Trissan
0

jag tror att det blir bättre sedan.

RoSa-RoSeN
0

#1 Jag med

mammiz
0

Hoppas det, man vill ju gärna njuta av utsikten…:)

Faxlin
0

Det brukar ge sig när de vant sig vid miljön lite.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

KerstinL
0

Alla fiskar är ju egentligen skygga av naturen, annars så skulle dom bli mat hela tiden.. Men efter ett tag så vänjer dom sig vid omgivningen och blir lite mer vågade.. Jag tycker dock att mina ciklider är mycket skyggare än mina tetror..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Mavios
0

Mina Malawiciklider (golden) var väldigt rädda, och jag såg mest bara akvarieinredning hela tiden. Inte så kul.
Köpte några fiskar till (röd auloncara) och helt plötsligt var det mer liv i luckan och alla fiskarna är framme mest hela tiden.
På akvarieaffären sade de att det fanns för många personliga gömställen att dra sig tillbaka till när de var så få i början. Vet inte om det stämmer, men nu när de gula fått konkurrens/sällskap, är det i alla fall ett trevligare akvarium att titta på.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.