kampfisk-hona
den ena av våra honor, har fått spretiga fenor.
Kan det vara ett utvecklings-stadium, att även honornas fenor blir spretigare när dom blir äldre?
Vår andra hona är jämn-gammal och visar inga tecken på att få spretiga fenor, ännu vill säga.
Det kan vara så att hon har Crowntail bakåt i släkten, eller oxå är det så att den andra honan börjat säga ifrån genom att bita fenor..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Min första tanke var att hon kanske har "förvandlats" till en crowntail-hane.. Men jag vet inte riktigt, hon behöver ju inte vara en hane för att ha crowntail-anlag kom jag på ^^ Kan vara som Kerstin säger att den andra honan biter hennes fenor. Eller är det liksom mer jämna jack, så att det ser ut som att det ska vara så liksom?

mm, det är mer som jämna jack, jag har sett hur det har sett ut när dom nafsar någon och då är det mer som bitar som fattas, nu är det "jämnt taggigt".
Kan honorna förvandlas till hannar?
#3: Njae, inte direkt ^^ Utan det är mer att de som är små och färglösa när de är yngre, de misstas som honor. Och sen om/när de färgar ut på riktigt så är det "helt plötsligt" en hane :) Fast det egentligen har varit det hela tiden ;)

aha, förstår vad du avser nu.
Neej, det är allt en hona, hon har redan släppt till och avlämnat litet rom, en gång.