Namn på era akvariebor?
Har ni namn på nån el flera av era djur som ni har i akvarierna?
Mina malar har fått namnen Pelle & Lisa o varför vet jag inte men dem namnen dök upp i mitt huvud när jag såg dem simma runt.
Johanniciklidyngelna som bor här har jag ingen aning om vad dem heter. ;) Bara en som sticker ut från mängden o han kallar jag bara för stora killen, ser ut att va en hane.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Vilka sötnosar!!! Älskar ju råttor, möss o liknande gnagare! Har inga själv då jag är så allergisk mot spån och hö. Har ju hört att man kan ha papperspellets el rivna tidningar i botten ist men hö-problemet är ju ändå kvar. Sen tror jag mina katter skulle skrämma livet ur småttingarna. ;) Har ju sett hur dem är med akvariet. Iofs är det inte fiskarna som e roligast utan luftbubblorna!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#3: Gerbiler behöver inte ha hö ;)
Dom flesta har namn i mitt akvarie, och jag är den ända i familjen som kan dom ^^ Bara tetrorna som inte har namn och munruvar barnen då man inte ser om det är hane eller hona ännu.
#4 Behöver dem inte? Så trevligt! :) Ska nog läsa på lite mer om gerbiler då ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#6: Hihi, gör det du, underbara små djur är de. :) Men det blev visst lite OT nu, har döpt mina scalarer bara för att kunna skriva det här ^^ Den svart-vita heter Paul och den gul-vita heter Klara :)
Hihi, vilket sammanträffande ^^ Min heter också paul med Å :P
Haha kul :D Det är ju snyggare att skriva Paul men man säger ju Pål liksom ^^,
Jajjamen ;)
Mina malar hette Malin och Merlin :D
Några av mina sjöhästar heter, Pontus, Picasso, Milton, Sugar, Honey, Ina.
Några av mina diskusar heter Lilla blå, JR, Lilla Elisabeth, Lill Bamse, Pepsi, Fanta och Isis.
Två av Kulfiskarna heter PeeWee och Olga. :)
Mina första slöjisar fick namnen: Paul, John, George och Ringo.. =) Sen fick jag veta att allihop var flickor.. =/ Men men, nu heter dom så i allafall.
Han var en royal blue veiltail..