(Lite OT)- Dåligt alltså!
Jag tycker verkligen att det är dåligt av vissa personaler i djuraffärer, när det är barn som handlar, då skiter de i hur fisken som barnet vill köpa är, om den inte har vackra färger, om den är hängig eller tillochmed sjuk! Det struntar vissa i när det är barn som handlar, de bara håvar in några stycken i ett nafs också har man inget att säga till om känns det som… Som när styvlillasyrran och jag var på djuraffären idag, också skulle hon köpa fyra guppyhonor, då tog personalen en håv och bara fångade in ett par fiskar. Han frågade inte vilka färger hon ville ha, eller ingenting! Det var verkligen tråkiga färger på de honorna, och en var jättekrokig… Det är tråkigt tycker jag!
(Ville bara skriva av mig lite…)

#0 Två honor var grå typ och en hona var lite blå och en hona var gul, Hanen fick jag välja iaf! Han är gul,blå,orange med svarta prickar ^^

Trist att ni blev dåligt bemötta. Är nog som i alla lägen väldigt olika från personal och personal, Min dotter köper fiskar ibland och den affären vi besöker messt är väldigt duktiga på barn, de frågar alltid om hon tänkt sig nån särskilt och väntar tålmodigt medans hon väljer, när hon valt och de håvat in den ångrar hon sig i bland, då börgar det om och hon väljer en ny, de är bra på det viset oxå här att de frågar hur stort akvarie vi har och hur många grader vi har i vattnet och vilka andra sorter vi har så att det ska bli så bra som möjligt för fiskarna, Fråga en annan personal om hjälp nässta gång så får ni förhoppningsvis bätttre bemötande,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gå tillbaka med den krokiga och få en ny.
Ett sådant bemötande är inte roligt. Katten du skulle ha sagt till om det och frågat om hon inte själv fick välja vilka fiskar hon ville köpa. Då kanske personalen får sig en tankeställare och att man inte nonchalerar det hela när det är barn.
Alla kunder oavsett ålder skall behandlas med respekt.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jag råkade ut för detsamma idag, fast jag är 31 år.
Köpte några svarta fantomtetror och jag bad att få de största och mörkaste. Tanten håvade in några muttrandes om att det inte går för att de är så snabba och struntade i att sortera. Trött som jag var efter ett badhusbesök och med tre vrålhungriga småbarn orkade jag inte gnälla utan tog med mig de små ljusa fiskarna hem. När jag betalade så påpekade jag lugnt hennes sätt och att hon troligtvis skulle förlora mig som kund och fick den ena av fiskarna gratis som plåster. Då blev det ok för mig. Och fiskarna är mycket vackra iallafall.
#4> Ja, ja skulle ha sagt till, men eftersom jag bara är 14 år och har väldigt dåligt självförtroende så är det inte alltid så lätt att stå upp mot en vuxen människa som man inte känner.
Det är bara vissa personaler som är på detta vis, andra är jättebra och väljer verkligen ut de finaste fiskarna.. Men när inte de personerna jobbar så är det ju de andra personalerna som "hjälper" en… =/

när jag var på djuraffären idag fick jag välja vilken jag ville ha av molly hanarna :) men hon som hjälpte mej igår bara håvade upp ngra fiskar som var närmast och enklast att fånga.
jag e väldigt osocial och 'vågar' inte sägatill. haha, personalen skulle ju kollasnett ju! :)
#7: Precis så är jag också, vågar inte säga till liksom… Skulle göra (nästan) vad som helst för lite självförtroende jag…

#8 håller med dej! :) fullt ut!
^^
Förstår så väl att det kan vara svårt att säga till när en vuxen beter sig illa. Tänk då på att ni är som vilken kund som helst och det är era pengar ni vill spendera i butiken.
Nästa gång ni skall köpa fiskar börja då med att fråga om ni får välja fiskar själva vid köp. Då har ni redan från början påtalat problemet och säger de nej då svarar ni tack men då skall jag inget ha. Då handlar jag hellre i en annan zooaffär.
Då får de något att tänka på och ni har inte heller varit otrevliga på något sätt. Detta var lite peppning till er båda Katten och Trissan.
Tråkigt att de bara håvar in några fiskar. För min del så har jag alltid fått välja noggrant vilka jag vill ha :) Men ibland har jag också köpt från privatpersoner.
Tack för tipsen hörrni! =)

Usch vad tråkigt att höra om hur ni har blivit bemötta. Alla ska bemötas lika. Tyvärr är det något som händer inte bara i djuraffärer utan också i andra affärer. Folk tror de kan köra över barn.
Lite off topic då det inte har med djur att göra. Men jag och dottern var på ÖB och skulle handla. De hade missat att sätta pris på en vara och dottern knatar iväg för att fråga efter priset till en i personalen. Då hon kommer fram håller expediten på med en kund så Malin väntar snällt. När expediten är klar med den kunden säger Malin till att hon behöver hjälp på en annan avdelning. Samtidigt kommer det en tant och konstaterar att hon är vuxen så hon har mer pengar och är viktigare och därför ska hon ha hjälp först. Denna kvinna var så otroligt fräck att min dotter blev knäpp tyst. Det händer inte ofta kan jag säga. Men hon vart så chockad över det otroligt dåliga uppträdandet att hon kom av sig. Och expediten var inte bättre hon då hon valde att hjälpa den otrevliga kvinnan först.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#14 ÖB borde byta personal, här är de inte speciellt hjälpsamma mot någon,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Herkules Zoo på Hisingen, Göteborg är JÄTTE trevliga och har fräsha akvarier och fiskar! De är heller inte så dyra, så de är inte sista gången jag åker dit.

#16 - Jag instämmer ^^
Herkules är en riktigt bra djuraffär, där kan dom sina fiskar :P
Hanna

hm, #16 och 17, dit hade jag tänkt mig för att inhandla våra fiskar, vad bra att jag redan har fått de bästa rekommendationer, här ifrån då.
#18 - Haha ^^ Ja gör det!
Hanna

Var själv in på djurmagasinet i dag angående att jag ville påpeka att jag tycker det är fruktansvärt dåligt att de inte svarar varken i telefonen eller per mail. Ringde två dagar och sedan mailade jag. Fick svaret:
-Det står ingenstans på hemsidan att vi lovar att man får kontakt med oss.
De var otrevliga och inte förns jag konstaterade att jag lägger mellan 500-1500:- i månaden i denna butik. Men nu är det slut med det inte en bajspåse köper jag där nu. Då först sa hon att det var hemskt tråkigt och det är ju inte bra om jag känner så och självklart ville de se mig där igen.
Nepp, aldrig mer Djurmagasinet i Valbo.
Audiatur et altera pars
#20: Oj, vad tråkigt när de gör så.. Skulle också ha slutat handla där!

#21: Ja det är ruskigt trist. Och jag betalar gärna lite mer någon annanstans.
Audiatur et altera pars
22# Synd att det är en sådan omväg för dig till sandviken, för här är dom trevliga som attan =) MEn om du tar akvariet mitt så kan vi gå en sväng dit också =)
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

# 22
*flörtar* Det finns ju ett ställe inte så långt därifrån. Kan säkert ge lite rabatt och vara snäll de dagar jag jobbar oxå (dvs ons-to samt fre jämna veckor och typ en del lördagar)
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#23: Klart jag vill ha ditt akvarium. Så vi kan säkert ta oss en promenad till din zoo affär då också. ;-)
#24: haha, var in där i dag. Men du var ju inte där :-)
Kommer in och hälsar på någon dag. Alltid skojigt att prata med dig. ;-)
Audiatur et altera pars

I dag följde min mamma med mej in på djuraffärn och då sa jag till mamma vilken fisk jag ville ha.. Och då när en gubbe kom fram (han jobbade där) Då såg han min mamma och då sa han: Har du spanat in nån fin? Och så sa jag vilken jag ville ha, men den där gubben brukar inte vara så där.

Det är så trist när de inte lyssnar på även de yngre liksom.
Audiatur et altera pars
#20 Otroligt trist med ett sådant beteende. Väldigt bra Åsa på det sättet du sade ifrån. Precis så reagerar jag också och de skall veta att de tappar en bra kund och att smicker inte biter i efterhand.
Vi pratar ofta om det här hemma att det är konstigt att så många otrevliga människor just väljer zoobutiker att jobba i. På något sätt känns det fel för arbete med djur borde locka fram en mjukare sida.

#28: Nej inte kan jag stå och säga det där och sedan ge mig för att hon plötsligt börjar tala insmickrande till mig. Det är inte min stil. Jag har själv jobbat inom handels och man ska visa alla kunder respekt och måna om alla kunder. Oavsett ålder utseende eller något. Alla är lika mycket värda. Varför så många har svårt att se det förstår jag inte.
Men jag håller med dig, zoobutiker lockar mycket otrevligt folk. Men det finns de som är bra också och de får vi inte glömma :-)
Audiatur et altera pars
Det har hänt mig också jag bad om en pump åt mina guppys och jag hade ett väldigt litet akvarium då…….det såg ut som det ver en tornado guppyna bara flög runt!
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
Sist vi skulle köpa hö i djuraffären så blev vi också rätt taskigt bemötta. Tidigare har dom haft höet i källaren och personalen har då själva gått och hämtat hö när man bett om det. Så vi gick fram till kassan och pappa sa "Vi vill ha två påsar hö" och då fräser hon ifrån "Det får ni hämta själva". Pappa blev helt ställd och jag tog själv illa upp, så beter man sig väl inte om man vill ha några kunder kvar.
Hanna

#31: Det håller jag med dig om. Så bemöter man inte sina kunder.
Audiatur et altera pars
#31 Gå till ngt närbeläget stall och köp lite hö istället, ni kanske till och med kan få lite.. För kilopriset på hö i smådjursbutiker är skrattretande megahögt :-)