kräftor
finns det någon som har kräftor hemma i sitt akvarium….någon som vill bli av med några stycken *L* ?????
sj så har jag rödklokräfta och marmorkräftor så dessa vill jag inte ha fler utav och inte den svenska signalkräftan…..
å vill du köpa marmor eller rödklokräfta är du välkommen att höra av dig

Eeerrr…har du många kar? Jag har Marmorkräftor som förökar sig hela tiden-gör inte dina det?

jo jag har några stycken 22 st akvarium…
jo jag skrev att jag har dessa sorter å söker andra…..
jo minna förökar sig å d va därför jag skrev att jag ville sälja

OK…jag fattade det som om du saknade några…jag tänkte att du kanske kommit på hur man steriliserar dem 

ha ha nää dom har inge problem med det *L*

Det var ju därför jag blev så förvirrad när du ville ha fler! Tycker man har problem som det är redan….får städa ordentligt efter varje graviditet…nu är den äldsta gravid igen…det är väl 10:nde gången sedan juli förra året…men de har personlighet det måste man säga…

jo dom är trevliga dom lever ihop med minna gula ampularier..så minna ampularier brukar lifta med marmorkräftorn ser rätt kul ut…..jo de e lite rulle i deras graviditeter…..synd bara att man inte får sälja dom i sverige sj tycker jag det är jätte tråkigt….Eu får man säga vad man vill om men en lag ska inte gälla i hela europa ??????

lagen rör ju alla kräftor utom de inhemska och är enbart till för att skydda de arter vi har redan-när signalkräftan blev inplanterad så skedde det ju på bekostnad av vår egen flodkräfta och så ska det ju inte behöva vara-men jag håller med om att det är synad att man inte får handla med dem-när jag köpte hette de "sötvattenshummer" och naturligtvis trodde jag att det var vad de var..men sen hittade jag bilder på en tysk sida-de är tokiga i kräftor där nere-och fick klart för mig att jag var olaglig!

men dom kräftor vi har i våra akvarium skulla aldrig klara sig i den svenska nature då dom kräver värme jag kan förstå att dom förbjuder vissa arter men inte alla…tyskland är väll medlemmar i eu åxå???????
har jhu även hört att dom skall stoppa iport av Gurami å barber till sverige??? å varför dom ska göra d e för att det visat sig att dom överlever i norra italien….. men hallå vi bor i sverige EU sluta nu….

jag känner inte till lagstiftningen i detalj och vet inte om det är lika överallt….men det är ju välkänt att det kan ställa till problem i naturen om det introduceras nya arter…såg ett program på TV förra året där en alg hade etablerat sig i ´medelhavet och korkade igen allt-jodå…den kom från akvarievatten! så även om man kan tycka det verkar fånigt ibland så har det oftast en orsak.
Ja, för alla är tyvärr inte så förståndiga.. Kan tänka mig att när lilla dottern tröttnat på sin gulliga lilla kräfta så släpper pappa ut den i naturen..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Har ni inga bilder på kräftorna? Hade vart kul att se hur dom olika sorterna ser ut.

.i min tråd Kräftor någon? finns bild på min ena…

Ja, den såg jag sedan. Men den var väl brunaktig… finns det inte färg-glada kräftor också? Som räkorna?

Aah, där syntes mer fäger. :)

Ååh, det finns massa spännade färger på kräftor med! :) Vad fina dom var!

Ojdå, det gjorde det visst! :) Kul att se!

mmm dom e trevliga går tillsammans med minna kyssgurami yngel