Fisk kombinationer
Jag undrar liet om olika fisk kombinationer man kan ha till ett ca: 11oL akvarie. Har inget sådant stort ännu men är nu lite sugen på ett sådant;)

vill du ha enkla fiskar som molly så kan du blanda dem med Platy och Guppy (har jag för mej?), du kan inte ha två Kampfisk hanar tillsammans och Ciklider är parbildande och blir riktigt elaka när de har yngel. en pleco kan du alltid slänga in i karet.
_(rätta mej om jag har fel)
_Någon som vet ngt mera om att mixa olika fiskar?
Jag vill ha lita olika, kanske någon svår och några lätt skötta fiskar. =) Jag vill nog inte ha molle, har haft det men dom var bara elaka mot dom andra fiskarna. Eller var det bara min mollys som var "elaka" eller brukar mollys vara "elaka" över lag?

hmm, tror att de är snälla. men det är väll lite från individ till individ? mina va snälla ;)
ett tipps är att fråga nn kunnig i djuraffären ;)

Som jag fattat det är Black molly elakare mot andra medans till exempel de som jag köpte Silver Mollys är mer fredliga av sig.
Har inte märkt ngot problem med mina mollysar i alla fall. Men det är klart de är nya medså kanske beror det på det. Men de verkar pigga och trevliga.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Har precis skaffat mig både black och silvermolly, har dom ihop med humlamal, snäckor och barber förväntar mig även att skaffa betta.
silvermollysarna gömde sig inte som dom svarta O_O
≧◔◡◔≦
ja, man kan ha Guppy tillsammans med andra levandefödare och små tetror..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#6 jodå alla fiskar kommer fram för att äta, blev förvånad av att dom inte stack och gömde sig det första dom gjorde.
≧◔◡◔≦
#8 Det är bra att dom äter i alla fall:)