När kommer ynglen?
Mina guppyhonor ser ganska tjocka ut nu, om man kollar framifrån så sticker magen ut mer än vad huvudet gör liksom, och kollar man underifrån ser de jättefeta ut… Hur länge till tror ni att de kommer "hålla sig"? Förstår att det är svårt att veta när man inte har sett dem, men nån som vill gissa? :P
Nån vecka eller dagar kanske, jag är inte så jätte bra på detta tyvärr. De är bara en ren gissning 
Jag gissar på att det redan har kommit några! =D Skulle plocka ur några lösa växtblad ur akvariet nyss, så såg jag vad jag trodde var en sån där liiiiiten ohyra-snigel.. Jag ba: NEEEJ! :O Sen när jag kollade närmare och såg att det var ett yngel…: YEEEES!! =D Jag lade ynglet i yngelburen och började leta efter fler… Efter ungefär en timme hade jag hittat 5 stycken, det är ju inte så många, men jag trodde verkligen inte att det skulle komma yngel än! För ingen av honorna såg SÅ tjocka ut… Antar att de har käkat upp resten, men nästa gång ska jag vara beredd på att det kan komma tidigare än vad man tror. Såg inte vilken hona det var som hade fött ynglena heller… Men jag är glad ändå! Mina allra första guppyyngel! =D
De kan inte vara så gamla heller… De ligger fortfarande mest på botten av yngelburen och de är jättejättesmå. Jag har varit hos pappa i 3 dagar nu, så då måste nån av honorna ha fött då, det fanns då inga bebisar när jag åkte till pappa.
Okej ! Vad trevlans då 
#4: Japp! =D Är jätteglad! ;)
Jag har listat ut vilken som är mamman nu, jag kan inte beskriva hennes färg, men hon är en av de finaste honorna tycker jag… Hon hade den tjockaste magen innan jag åkte, men nu är hon smal igen. Så det måste ju vara hon! =D
Putt putt…
Putt!

vad roligt med yngel. grattis! :) hur länge har du haft dom vuxna fiskarna?
#8: Tack så mycket! =) Jag har haft 6 av dem i 11 dagar, och de andra 6 har jag haft i 5 dagar… Mamman till ynglena har jag haft i 5 dagar.. ;)

okej. då var väl mamman gravid redan innan du köpte henne?
#10: Antagligen… ;)
Grattis!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#12: Tack så jättemycket! =)

jag får nog också fiskbabys snart. gullan är nära att explodera…
#14: Jasså? ^^ Vad kul att det kommer yngel hos dig också! =) Jag kan inte sluta titta på mina, de är ju så söta! ;)
Det verkar som det är många här som går i väntans tider. Här väntar vi mera guppisar när som helst och roligt är det.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
#16: Jaa, det verkar vara mycket på G nu, vad roligt att du också ska få… =) Jag tycker det är jättekul! Misslyckades ju totalt sist jag hade guppys, inte ett enda yngel fick jag (är det möjligt??), men nu har det äntligen kommit några! =D Och fler blir det, det ser jag… ;)
Hmm… Nu är det helt plötsligt bara 4 yngel, igår var det ju 5.. Konstigt…
Dom kan simma ut genom springorna i "yngelburen" när dom är så där små ; )

vad kul att du fått yngel! :D hoppas de överlever nu, har du några bilder? :)
#19: =O "Oh NO!" Måste genast göra nånting åt det! 00
___
#20: Tack! =) Japp, jag har bilder, men ynglena syns inte, de är bara små grå prickar.. =P
Håller på att flytta över ynglena till min 7-liters kupa, med akvarievatten i.. =/ Så får jag väl vara noga med vattenbytena, för jag har ingen "guldfiskpump"…
Jag undrar om ynglet som rymde har blivit uppätet, eller gömmer han sig? De är ju duktiga på det, men jag ser honom (jag har bestämt att han är en hane. ^^) inte nån stans!
Han är nog uppäten tyvärr.. dom andra fiskarna brukar "lurpassa" och ta dom direkt.. men du kan ju ha tur oxå, han kanske gömmer sig i nån växt ; )

hoppas att du hittar honom! :)
#23: Hmm, tråkigt om de har käkat upp honom… =/
#24: Tror han har blivit uppäten, jag har "finkammat området" med blicken tusen gånger, jag har inte sett ett spår av honom… Men jag får se det från den ljusa sidan, det kommer ju fler yngel så småningom.. ;)
Nu är de 4 ynglen flyttade till kupan, vill ju inte veta av fler rymningsolyckor! ^^ Jag har satt en skrivbordslampa (med den svagaste glödlampan vi hade, 15 watt) ovanför kupan, ska köpa flytväxter imorrn också så de kan gömma sig lite…
Kanske skaffar en såndär guldfiskpump också, kanske, men jag kanske ska köpa ett yngelakvarium inom snar framtid, så jag vet inte hur mycket jag vill slösa om jag ändå inte ska använda kupan sen…