Akvarium iFokus

Akvarium

Etiketterallmäntakvarium-och-fiskar
Läst 55 ggr
Ellrose
0

Kampfisk

Hej, Jag har fått frågan av att ta över en Kampfisk hane el hona då ägaren ska in på hem. Jag har just nu inte orken att starta upp ett till akvarium och det som den bor i tycker jag är för litet det är ett akvarium på 19liter.

Jag har ett akvarium på 56liter men har andra fiskar samt räkor i det vågar jag stoppa ner en Kampfisk där eller ska jag försöka hitta någon annan som vill ta över hen.

I mitt akvarium är det 2 ancistus, ca 10 kolglödstetror, ca 10-20 guppy/endlers hanar, 4-10 helenasnäckor och typ 30-60 räkor vet inte samt 4 serapetetror Kommer komma två-4 otocinclus inom kort.

Jag har ett svampfilter som gör att vattnet rör sig bra för fiskarna i, men kanske kan dra ner lite i farten om det behövs.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Nephi
0

Jag skulle börjat med 19L till den, tills du ser temperament och behov.

Är den väldigt aggressiv så är det ingen ide att släppa ned den med andra fiskar, vissa individer ser räkor som mat och Guppy hanar med stora fenor som rivaler.

jag har haft en Kampfisk i ca 20L på skrivbordet, det funderade bra för jag gav honom mycket uppmärksamhet. det går att träna och leka med kampfiskar för att ge dem stimulans. Men mycket beror på individ

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Askflicka
1

Jag hade nog känt att akvariet du har redan är väldigt maxat med invånare. Ancistrus vill ju dessutom ha rätt mycket större än 56L
Jag hade hellre börjat med 19L till kampfisken, eller låta någon annan som har lust att starta upp större ta över den.

Draken
1

#0: Lårt den gå kvar i 19 l så länge.

Ditt akvarium är överbefolkat som det är. Du behöver nog hellre minska ner dina invånare, hellre än öka på.

Ancistrus vill ha minst 100 liter på en individ, större om de är fler.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis