Här händer det grejer 😁
Från att ha haft endast 2 akvarium igång ganska länge så har jag nu, bara över natten, 5 akvarium i full gång 😆
Jag skulle köpa växter av en privatperson, men det slutade med att jag kom hem med 2 ,mindre ,kompletta akvarium, växter för uppemot 2000 kr, fisk för uppemot 12-1500 samt inredning och tillbehör för kring tusenlappen.
Detta betalade jag 900 kr för. Snacka om fynd jag gjorde 😁
Killen stod i begrepp att flytta, och det var i stort sett bara akvariumen kvar i lägenheten nu, så han var angelägen att få bort allt
Jag kommer sälja av en del, då jag inte har plats för allt 😊🙈
- Redigerat 2023-07-28 20:55 av Draken
Har Ancistrus i parti och minut känns det som 😝
Skall sälja av dessa, har bara plockat undan en otroligt snygg, fullvuxen, hane som jag har släppt ner till min gula slöjhona i 300 litern och några som, åtminstone i mina ögon, är lite för små för att sälja av ännu.
De går med Guppyna i ena 120 litern.
Det var massor av räkor i akvariumen. Både gula och röda.
Har sorterat ut de som är snyggast i färgen och separerat dem. De andra fick gå ner i 140 litern.
Här några Gula.
Fick ställa upp ett extra bord i vardagsrummet igår när jag kom hem, för att kunna sortera på ett vettigt sätt 🤣
Röda räkor och sandsnäckor. Det hade smitit med en "fulräka" i gänget, men den plockade jag ur sedan 😊
Tror sandsnäckorna är Thiara windterii
- Redigerat 2023-07-28 21:09 av Draken
Endlers, 1 Mosaikgurami som fick flytta in med de andra tre i 140 litern, samt en ensam Corydoras panda och en ensam Ottocinklus. Dessa skall få kompisar så småningom.
Corysen och Otton flyttade i i ett av 120 litrarna och guppyna flyttade in i det andra 120 liters.
3 stycken rätt stora siameser flyttades in i 300 litern. Börjar bli lite trångt här nu 🙈
Från 300 litern kommer jag flytta ut Kongotetrorna, Nättetrorna och Marmorguramin.
Kongotetrorna och Nättetrorna ligger ute till försäljning och Marmorguramin skall flytta in i det ena 120 liters.
Ancistrusarna fick flytta in i ett av de små akvariumen som jag fick med. Detta ligger ute till försäljning.
Både malar, komplett akvarium och inredningen.
Två knökfulla Ikeakassar, den större, med växter fick jag med mig hem.
- Redigerat 2023-07-28 23:52 av Draken
Ena 120 litern under inredning.
Andra 120 litern under inredning.
Så här såg mitt köksbord ut under gårdagskvällen och natten till idag 🤣
Har äckelhundar som tycker att akvarievatten är mumma så jag får ställa upp det så de inte når 🤢🙈
Mossa var det här. Backen är på 15 liter 😎
Har mossa lite varstanns just nu 😉 Har några liter till salu 😎
Anubias fanns det en hel del.
Dessa "bor" med ancistrusarna.
- Redigerat 2023-07-28 22:24 av Draken
Hornsrven växer så det knakar. Har delat den och planterat i både 300 litern och den ena 120 litern.
- Redigerat 2023-07-28 22:28 av Draken
Gälörten är också delat. Ett gäng i 140 litern och ett gäng i det andra 120 liters.
Vilken grej! 😀
Men är det någon som kan få ordning på alla fiskar och räkor så är det du 😀
#18: Tack😊
Jag har annonser ute samt att jag skall flytta om lite i akvariumen. 300 litern är just nu en fisksoppa utan dess like 🙈, dessutom rätt fullt, så jag skall omfördela endel av fiskarna.
I det ena 120 liter, där jag nu har två "spöken"(Indisk glasmal), en ensam smycketetra, en ensam Silvertippstetra och en ensam Corydoras panda , skall släppa ner Marmorguramin och Kerritetran.
I det andra 120 liters skall jag släppa ner Nättetran.
Dessa tre arter går i 300 litern.
Kongotetrorna, som också går i 300 litern, ligger ute till försäljning, så de får gå kvar så länge.
- Redigerat 2023-07-29 15:10 av Draken