Här händer det grejer 😁
Från att ha haft endast 2 akvarium igång ganska länge så har jag nu, bara över natten, 5 akvarium i full gång 😆
Jag skulle köpa växter av en privatperson, men det slutade med att jag kom hem med 2 ,mindre ,kompletta akvarium, växter för uppemot 2000 kr, fisk för uppemot 12-1500 samt inredning och tillbehör för kring tusenlappen.
Detta betalade jag 900 kr för. Snacka om fynd jag gjorde 😁
Killen stod i begrepp att flytta, och det var i stort sett bara akvariumen kvar i lägenheten nu, så han var angelägen att få bort allt
Jag kommer sälja av en del, då jag inte har plats för allt 😊🙈
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2023-07-28, 20:55 av Draknästets_Reptiler
Har Ancistrus i parti och minut känns det som 😝
Skall sälja av dessa, har bara plockat undan en otroligt snygg, fullvuxen, hane som jag har släppt ner till min gula slöjhona i 300 litern och några som, åtminstone i mina ögon, är lite för små för att sälja av ännu.
De går med Guppyna i ena 120 litern.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Endlers, 1 Mosaikgurami som fick flytta in med de andra tre i 140 litern, samt en ensam Corydoras panda och en ensam Ottocinklus. Dessa skall få kompisar så småningom.
Corysen och Otton flyttade i i ett av 120 litrarna och guppyna flyttade in i det andra 120 liters.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Från 300 litern kommer jag flytta ut Kongotetrorna, Nättetrorna och Marmorguramin.
Kongotetrorna och Nättetrorna ligger ute till försäljning och Marmorguramin skall flytta in i det ena 120 liters.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Vilken grej! 😀
Men är det någon som kan få ordning på alla fiskar och räkor så är det du 😀
#18: Tack😊
Jag har annonser ute samt att jag skall flytta om lite i akvariumen. 300 litern är just nu en fisksoppa utan dess like 🙈, dessutom rätt fullt, så jag skall omfördela endel av fiskarna.
I det ena 120 liter, där jag nu har två "spöken"(Indisk glasmal), en ensam Smycketetra, en ensam Silvertippstetra och en ensam Corydoras panda , skall släppa ner Marmorguramin och Kerritetran.
I det andra 120 liters skall jag släppa ner Nättetran.
Dessa tre arter går i 300 litern.
Kongotetrorna, som också går i 300 litern, ligger ute till försäljning, så de får gå kvar så länge.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2023-07-29, 15:10 av Draknästets_Reptiler