Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 53 ggr
O
1/30/23, 9:45 AM

Konvertera Juwel t5 till led nån som vet??

Hej finns de nån som vet hur man konvertera Juwels t5 lyse till led?? Gäller ett rio 400
Har sökt och sökt men hittar inte nått att gå på

Annons:
5ara
1/30/23, 11:16 AM
#1

Om jag inte är ute och snurrar nu är det LED-rör med adaptrar som gäller. Adaptrarna gör dock inte att själva rampens strömkälla går att använda utan det går nya sladdar till dom nya rören så man kan lika gärna köpa vilka LED-lampor som helst och montera i locket.

Med andra ord blir det överlägset cleanaste att bara köpa en ny LED-ramp till karet.

fluffis
1/30/23, 12:25 PM
#2

Jag har LED-belysningen Fluval aquasky och på kartongen står det att den kan ersätta T8- och T5-rör. Fråga mig inte hur det går till men det är ett tips 😀

5ara
1/30/23, 12:37 PM
#3

Det är adaptrar som gör det möjligt att fästa Aquasky i T5/T8-fästen så det är som att sätta in en ny ramp i rampen som behöver egen sladd och så vidare.

Draken
1/31/23, 4:10 PM
#4

#0: Juwel har egna Led rampar som är gjorda för deras akvarium. De kostar lite mer, men det är helt klart värt det.

https://www.crtzoo.se/akvaristik/belysninglysror/lysramper/juwel-multilux-led-rorsramp-utbytesbelysning

Din butik borde kunna ta hem den till dig, om du inte bor i närheten av butiken.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Inbyggnadsbelysning passande Juwelakvarierna med Juwel LED-rör. Ersätter befintliga ramper med T5 eller T8-rör då den passar ihop med befintlig lucksats. Levereras med 1st Daylight rör 9000k & 1st Nature rör 6500k
  • Redigerat 1/31/23, 4:13 PM av Draken
Upp till toppen
Annons: