Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 50 ggr
fluffis
2023-01-14 16:53

Ciklidhobby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Igår var jag på Sandby ciklidhobby, där man får akvarier i fejset så fort man öppnar dörren 😀 Där är sjukt många fiskar. Jag letade efter mosquitorasbora för att utöka mitt stim, men de var förstås slut.

Jag hittade dock lite annat som jag fastnade för 😀 Först ut en pennfisk som trots sin lite halvtråkiga bruna färg hade snygga skarpa mönster och jag fick berättat för mig att rör sig snett. Låter jättecoolt. Jag funderar på att skaffa dem. Nu har jag bara två kvar av mina Smycketetra så det kan ju vara en bra ersättning.

Pansarmalar fanns där! Många olika. Flera magnifika och jättestora. Coola stora skunkar, mycket större än de jag har. Jag blev lite kär i de på nästa bild, Corydoras parallelus men 295 pix är inte att leka med. På nästa bild Corydoras araguaiaensis (tror jag). Också fina (och lika dyra).

Det slutade med att jag kom hem med ett par fjärilsciklider vilka jag har varit sugen på ett tag (tagit några bilder med systemkameran men har inte kollat dem än) så det känns roligt. Jag testade vattnet som jag fick med mig hem, pH 7 och KH 2. Trodde knappt att de skulle överleva inkoppningen trots att jag tog det lugnt för jag har ju lite annorlunda, pH 7,8 och KH 12, men det gick bra ändå.

  • Redigerat 2023-01-14 16:55 av fluffis
Annons:
Draken
2023-01-16 13:12
#1

#0: pennfiskarna är så otroligt söta 😍

Jädrar vad massa snygga Corys 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2023-01-16 16:20
#2

#1:
Ja, verkligen.
Ja, verkligen.
😀

S
2023-01-22 12:09
#3

där var jag förra veckan! Dom har så otroligt stort sortiment! Verkligen bra affär.

/sonjabonja😋

Upp till toppen
Annons: