Annons:
Läst 138 ggr
_
3/1/22, 5:35 PM

Vad är detta för snäcka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Tog över ett akvarie som redan var bosatt. Med akvariet kom det med många små snäckor som förökar sig som vinden. Är de bra eller förstör de bara mina växter? Är de så många för att jag övermatar och finns det något namn på sorten?

Annons:
fluffis
3/2/22, 8:20 AM
#1

Det ser ut som en Physasnäcka. De är duktiga på att föröka sig och även duktiga på att hålla rent. De förstör inga växter vad jag vet.
Läs mer om dem här: https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1223339/_

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
Draken
3/3/22, 9:48 AM
#2

Physasnäcka. Som skrivet här ovan, de gör ingen skada på växterna och de håller rent för alger. Men de kan snabbt bli för många då de är duktiga på att föröka sig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

_
3/6/22, 10:26 AM
#3

Ok, tack för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: