Annons:
Etikettallmänt
Läst 192 ggr
farido13
2/1/22, 7:35 AM

Hjälp

Köpte en helt ny påhängsfilter på akvarielagret igår och dom sa att dom är tysta vilket jag tänkte var okej och nu när jag satte på den så låter den och jag tänkte att jag har ju tidigare ägt en förrut men den lät aldrig så mycket som denna gör. För köpte den för 295kr så den bör vara bra då märker är aquael tror jag. Men för de priset bör jag få en tyst men denna är verkligen inte tyst så vad bör jag göra? Man brukar säga att de enda man hör är när vattnet åker ner mot vatten ytan typ men jag hör mer pumpen arbeta än vattnet och jag känner mig inte nöjd för köpte denna för min gamla pump lät mycket innan och denna är ingen skillnad alls med ljudkvalitén så vad bör jag göra? Kan jag begära om en ny produkt eller pengarna tillbaka? För hade jag veta att de skulle låta såhär så hade jag aldrig köpt den…

Annons:
fluffis
2/1/22, 1:04 PM
#1

Vad är det för filter du har? Var är det det låter?
Jag har ett Aquael Versamax 2 som är tyst förutom när vattennivån sänks, då porlar ljudet rätt mycket. Så hög vattennivå behövs på den.

Draken
2/3/22, 10:52 AM
#2

Har inga erfarenheter av påhängsfilter, men alla jag har hört om har varit tysta. Har du kollat så det inte är något problem med impellern, eller att du har hängt på det på ett sätt att själva pumpen vibrerar mot glaset ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

farido13
2/10/22, 7:18 PM
#3

Den heter något med aquael mini typ men när jag tar bort den från glasrutan typ så låter den lite mindre så dom sa ändå att dom kan kolla på den

Draken
2/11/22, 11:52 AM
#4

Om den låter mindre när du tar bort den från akvariumet, så tyder ju det på att den ligger och vibrerar mot glaset

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

farido13
2/16/22, 10:08 PM
#5

Får nog då ta den tillbaka så får dom se vad problemet kan ligga då

Upp till toppen
Annons: