Annons:
Etikettakvarium-och-fiskar
Läst 166 ggr
fluffis
1/15/22, 4:42 PM

Honungsgurami

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Jag försöker febrilt försöka få någotsånär ordentliga foton på mina tre Honungsgurami guld, men det är svårare än man tror. Jag är nyfiken på vilka kön de har men jag har för lite erfarenhet och kunskap, speciellt med denna färgvariant är det svårare att läsa sig till hur man ser skillnad. Dessutom är det kanske för tidigt att se.

  • Redigerat 1/15/22, 4:43 PM av fluffis
Annons:
Draken
1/15/22, 4:46 PM
#1

På vanlig Honungsgurami ser man ju skillnaden på att. Hanen blir alldeles kolsvart på magen och bakåt mot analfenan. man kan även se på ryggfenan. Vet inte om denna variants hanar får den svarta markeribngen, men man kanske borde kunna se på ryggfenan ?

Jag är jättedålig på det. Molam är duktig, jag kan se om hon orkar/har tid att gå in och kolla 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
1/15/22, 10:30 PM
#2

#1:
Ja tack 😀

fluffis
1/15/22, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Tog några foton med systemkameran i dag. Upptäckte att Gurami 1 och 2 har blivit väldigt lika varandra. Innan såg de olika ut men nu vet jag inte ens om jag ser skillnad på dem.

Detta bör vara ettan. Väldigt tydligt vitt under hakan och sen även lite svart och sen blir den oranga färgen skarpare där bak.

fluffis
1/15/22, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Här är trean. Den är mycket ljusare än de andra två och har alltid bandet tvärs igenom sig.

fluffis
1/15/22, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Detta kan vara Gurami nummer två och kanske även på den andra bilden. Den är pyttelite mindre färgstark än ettan tror jag, eller har åtminstone varit innan. Men som sagt så ser jag knappt skillnad längre.

molam
1/15/22, 11:28 PM
#6

Tyvärr så tycker jag att det ser ut som att du har 2 hanar och en hona, Det kan bli otrevligt när dom börjar bli knsmogna,

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
1/16/22, 12:22 AM
#7

Vad bra att du orkade in en sväng Molam. Då överlämnar jag denna fråga till dig 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
1/16/22, 11:23 AM
#8

#6:
Det är lite så jag också känner. Hur är det att ha de här ensamma? Om jag lämnar kvar ena hanen med ett gäng ögonfläcksrasborer (som de går med nu)? Tanken är att ett par ska flytta till egen lya om ett tag.

  • Redigerat 1/16/22, 11:25 AM av fluffis
molam
1/17/22, 1:59 PM
#9

Gurami är parfiskar, och trivs inte i grupp (är endast en Gurami sort man kan ha i grupp utan att det blir bråk) så en hane kan absolut gå ensam =) dom är inte elaka fiskar direkt, dom är rätt fredliga, så länge det inte kommer till artfränder

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: