Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 226 ggr
fluffis
2022-01-01 23:19

Akvariepall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det på gång med en ny akvariepall som ska stå i badrummet. Den är äntligen byggd och målad och nu får den stå minst några dagar i rumstemperatur (har byggt och målat i tiogradigt förråd). Golvet sluttar så det blir en utmaning att få pallen plan, men med lite tålamod så ska det nog gå 😀

Annons:
Draken
2022-01-02 12:00
#1

Spännande 😀

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2022-01-03 21:50
#2

Jättefin 🤗

Åh, nu saknar jag mitt akvarium i badrummet! Finns inget bra ställe för ett sånt i nya huset.

fluffis
2022-01-07 15:14
#3

#2:
Hej 5ara, kul att se dig här 😀 Förstår att du har mycket att stå i.

Jag får se om det blir trevligt att ha ett akvarium i badrummet men det känns så 😀 Nu är det dock renovering i vardagsrummet som gäller så det tar lite tid att även få akvarierna i ordning, men det blir säkert bra med tiden 😀 Pallen har i alla fall fått fötter nu, jag vill inte att den ska bli blöt om benen hehe.

5ara
2022-01-08 12:07
#4

Ja, det blir verkligen fullt upp emellanåt 😅 Vi håller på att fixa i huset och är dessutom halvvägs in i en graviditet så vi har även börjat ordna med sådant som hör den kommande tillökningen till.

Vi kommer, åtminstone temporärt, minska ner på antalet akvarier till 5 st.

Hoppas att er renovering flyter på så bra som möjligt och att vi får se badrumsakvariet igång tids nog 🤗

fluffis
2022-01-08 13:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4:
Wow! Grattis! 😊 Förstår att ni har att göra.

Hur många akvarier är det nu hos er? Hade varit kul om du hade uppdaterat mig/oss 😊

Mitt badrumsakvarium är redan igång. Det står just nu på mitt arbetsskrivbord och innehåller den sista kvarvarande smaragdrasboran, ett ganska nytt gäng med galaxungdomar, hornsnäckor och white wizard-avkommor. Håller även utkik efter några snygga räkor 😊 Just nu är det väldigt överväxt och borde rensas men jag gillar de stora Heteranthera zosterifolia eftersom de ska in i mitt kommande sydamerikaakvarium.

Akvariepallen i badrummet väntar egentligen bara på att bli i lod (vilket var svårare än jag/vi hade trott) för att få in badrumsakvariet där. Bifogar en bild på akvariet från nyss.

  • Redigerat 2022-01-08 13:54 av fluffis
fluffis
2022-01-08 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

I eftermiddags blev det fart här hemma 😀

Annons:
5ara
2022-01-11 15:57
#7

Blev ju jättefint 🤗😀 kul!!!

Tack! Kommer bli en uppdatering sen när vi är helt på det klara med vilka akvarier som ska få vara kvar och vilka som stängs ner.

Upp till toppen
Annons: