Annons:
Läst 163 ggr
C
12/17/21, 3:05 PM

Solfjäderräka med rom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Jag tror att en av mina solfjäderräkor bär rom. Kunde inte lägga till en film men den fläktar precis som småräkorna gör när de bär rom.

Hittar bara info om att det är svårt att få dem att föröka sig i hobbyakvarium så tar gärna emot tips på om det är något speciellt jag bär tänka på av er som vet bättre :)

Annons:
fluffis
12/17/21, 3:29 PM
#1

Vad roligt! Har ingen erfarenhet av Rom men enligt zoopet är de extremt svårodlade och de behöver växa upp i bräck-eller saltvatten. Frågan är om man kan applicera samma tillvägagångssätt som på amanoräkor?

C
12/17/21, 3:32 PM
#2

Tack :) Har du någon bra länk om hur man gör då? Har tagit över akvariet och hade egentligen inga planer på att odla. Har läst lite trådar och inser att det är rätt mycket pill då det behövs bräckt vatten. Vore bra med en tydlig "plan". :)

  • Redigerat 12/17/21, 3:45 PM av Caissa
fluffis
12/17/21, 11:19 PM
#3
- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
C
12/18/21, 8:51 AM
#4

#3: Tusen tack!!

Draken
12/18/21, 4:19 PM
#5

Solfjäderräkorna förökar sig på samma sätt som Amano 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

C
12/18/21, 5:04 PM
#6

#5: tack!

Annons:
Draken
12/19/21, 10:51 AM
#7

#6: 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: