Annons:
Läst 350 ggr
L
3/11/21, 5:07 PM

Bågfensciklid

Hej har ett par bågfensciklider på botten i 130l kar nu undrar jag kan jag ha ett par bolivianska fjärilciklider eller kom med förslag vad skulle funka ihop med dom?
Tacksam för all svar

Annons:
Draken
3/12/21, 1:06 PM
#1

2 par blir för mycket i 130 liter. Men varför inte nån snygg stimfisk ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

L
3/12/21, 10:37 PM
#2

Har neontetror men hade tänkt ett par till på botten med en annan fisk. Det blir svårt kanske? Kan man ha corydora panda på botten eller blir det bråk ocskå?

Draken
3/14/21, 1:05 PM
#3

Corydoras kan du ha på botten utan problem om du har sandbotten :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

L
3/14/21, 3:43 PM
#4

#3: kan dom störa bågfensciklider? Kommer dom äta upp deras tom? Tack 😊hur försvarar jag tom från min anticistrus? Läste att han kan äta upp alla ägg 😢Uppskattar ditt svar 🙏

Draken
3/15/21, 11:35 AM
#5

Det är större risk att ancistrusen äter upp rommen än att Corydoras gör det. Trpr det kan vara svårt att skydda romen från Ancistrus, vad du kan göra är att se till att de har bra tillgång på mat, så kanske det går bra.

Corydoras brukar sällan störa andra fiskar i akvariumet. De är mycket fredliga.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

L
3/15/21, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5: tack har 6 grottor har du nån tips hur kan jag skydda rom from anticistrus. Kan jag göra på nåt sätt mindre håll i grottan att anticistrus ej kommer in. Kommer hjälpa om jag köper den långa mal grotta till honom och att han har egen?

Annons:
Draken
3/15/21, 2:02 PM
#7

Svårt att säga om jag skall vara ärlig. Det beror ju lite på hur bra föräldrar de är också, kan de hålla Ancistrus stången så kan det nog gå väldigt bra. Man får hoppas att de inte väöljer en grotta som Ancistrusen redan har valt ut, då blir det nästan omöjligt att stoppa honom.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

farido13
3/15/21, 8:13 PM
#8

Grejen är att nu blev det perfekt tillfälle att berätta att mitt par av grön bågfensciklid har fått sin första kull och hanen får inte ens vara i närheten och honan är riktigt galen med avståndet, dom kan även lägga äggen på en rot som mina gjorde, ett tips att lägg grottan på en plats där dina fiskar som sällan är så kanske hon lägger äggen där för hon kommer ändra sin färg till en svart gul dräkt

farido13
3/15/21, 8:14 PM
#9

Bara så du vet så du får tänka lite att honan vill köra solo när man vaktar äggen så nära för hanen tror jag kommer vakta vid avstånd från äggen

L
3/16/21, 7:43 AM
#10

#9: tack för tipset. Har du kanske fb då kan jag fråga dig eller diskutera lite när har du tid tack 😊🙏grattis hoppas det blir mycket spännande

farido13
3/16/21, 3:24 PM
#11

Ja jag heter farid Baharizadeh där:)

Upp till toppen
Annons: