Annons:
Etikettallmänt
Läst 165 ggr
fluffis
12/25/20, 10:42 PM

Tropikariet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hoppas att det håller på att bli en tradition att åka till Tropikariet precis före jul. Vi gick hos de otroligt fina ringsvanslemurerna och när vi var på väg ut så gick en framför oss och väste och ville inte släppa ut oss, lite lustigt :) Det är inte lemuren på bilden som visar detta :)

Annons:
fluffis
12/25/20, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

När jag var på toa så kände jag något som hängde i håret. Blev lite skraj och skakade av det och det visade sig vara den här lilla fräcka vandrande pinnen. Jag tog upp den på ett papper och lämnade den till receptionen. "Oj, den bor ju på våning 3", sa hon. Och nu var vi på våning 1… Tur att jag upptäckte den innan vi åkte iväg :)

fluffis
12/25/20, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bajonettfiskarna är hur bisarra som helst :)

fluffis
12/25/20, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Putsarräkorna är verkligen tjusiga!
Och för övrigt blev jag lite kär i doktorsfiskarna. De är faktiskt grymt söta. Jag vågade till och med bli lite putsad av dem :)

Draken
12/26/20, 5:34 PM
#4

Underbara bilder. Jag skulle vilja gå en hel dag inne på tropikariet 🥰

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
12/26/20, 10:13 PM
#5

Ja, verkligen. Jag vill också gå där en hel dag :)

Draken
12/27/20, 1:19 PM
#6

Har aldrig varit där själv, men har sett mycket bilder och filmsnuttar därifrån.

Det är det som ligger i Göteborg väl ? Eller är jag helt ute och cyklar ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
fluffis
12/27/20, 2:15 PM
#7

Du kanske tänker på Universeum i Göteborg?
Där vi var ligger i Helsingborg. Finns kanske andra Tropikarier också så jag kunde varit mer specifik. Det är i alla fall supermysigt tycker jag :) Inte superstort heller. Det ligger i ett fyravåningshus så det är lite speciellt att klättra upp och ner mellan våningarna :) Allting är inomhus.

Draken
12/27/20, 2:20 PM
#8

Vet inte om det finns fler med samma namn, men det är mycket möjligt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: