Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 427 ggr
Bonn1e
5/12/20, 3:48 PM

Tips om 10-15 Liter Akvarium?

Vill säga rakt av att nej, jag har inte någon tanke på att ha fiskar i sådants litet akvarium och kommer aldrig komma på tanke att göra det i framtiden häller, det fins inget att oroa sig för!

Nä jag vill försöka hitta nånting litet man bara kan ha kul och dekorera runt i lite hur man vill, så jag tänket att jag vänder mig till folket som förmodligen har bättre koll på var man ska leta än vad jag har.

Jag ville hålla mig under 500 kr men vet att det kan bli svårt så är egentligen öppen för att titta på vad som helst! Så har ni nå tips på vart man ska kolla? Tycker det är sällan man se akvarium till salu över lag eller så kanske jag bara haft dålig koll? 🤔

Om ni har tips på roliga ställen man kan köpa dekorationer får ni mer än gärna kasta ut det här med!

Tror inte jag kommer ha nå riktiga växer i det, inte till en början alla fall, känner att jag måst läsa på mig nå extremt innan jag vågar ge mig in i det.

Tack på förhand! 😀

Annons:
Sugar Mist
5/12/20, 6:15 PM
#1

https://www.hornbach.se/shop/Helglasakvarium-MARINA-30x20x20cm/3477314/artikel-detaljer.html Pump och lyse till ett sånt litet går att hitta billigt också

-

5ara
5/12/20, 9:41 PM
#2

Annars är Marketplace på Facebook ett bra ställe att hålla utkik på. Har hittat två kompletta akvarier till bra pris där. Vad har du tänkt att ha i om du inte ska ha fiskar eller växter? Finns annars väldigt lättskötta växter som kanske skulle kunna passa.

Draken
5/13/20, 4:30 PM
#3

Skulle bli snyggt med lite snygga växter :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
5/13/20, 4:49 PM
#4

Det finns ju också gott om stora glasvaser eller liknande med olika former. Jag sökta på stor glasvas på Google och hittade ett antal som tex denna https://m2.hm.com/m/sv_se/productpage.0620525003.html?gclid=EAIaIQobChMIheWopIqx6QIVEx0YCh0HngpvEAQYAiABEgLp1vD_BwE

Bonn1e
5/15/20, 6:46 PM
#5

#1 Vem kunde tro att hornbach skulle ha akvarium, Tack!

#2 Har inte facebook själv men kanske kan tigga till mig att låna någons och ta en titt, Tack för tipset!

#3 Ja jag hoppas på att kunna ta modet till mig och skaffa må riktiga växer i framtiden men vi får se.

#4 Hade inte en enda tanke på glasvaser men det skulle ju verkligen bli intressant, tack!

Upp till toppen
Annons: