Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 816 ggr
Staempel
0

Vilken sorts snäcka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyckte i början att de fem snäckorna som följde med nån växt var lite småmysiga att titta på när de zoomade runt i karet, men nu kryper det bara i mig när jag ser alla småttingar överallt 😮

Undrar iaf vad för sorts snäcka det är om nån känner igen dem samt hur jag blir av med dem. Så gott det går iaf. Ville inte ha snäckor från början, men tänkte att jag testar när jag ändå fick några på köpet, men känner nu bara usch, fy och nej XD

Har tänkt kolla med en bekant om hon vill ha dem, men är ju bra att veta vad de är för några då 🙂

Tack på förhand!

Mysisa
0

Det där är posthorn och dom typ går inte att bli av med om du inte köper helena snäckor som äter upp dom, men då har du ju snäckor iaf.
Finns också fiskar som äter snäckor, tex Praktbotia eller kulfisk men om du kan köpa nån av dom beror så klart på hur karet ser ut och vad du har för övriga invånare.

minavitas.wix.com/kennel

Staempel
0

En till bild🙂

Staempel
0

#1 Tack! Då hade jag rätt när jag googlade och jämförde bilder med snäckorna :P

Karet är på 70L och har i fiskväg just nu 7 guppys.

Mysisa
0

För litet för både kulfisk och Praktbotia, kulfisken tror jag dessutom skulle vara elak mot fiskarna du har.

En del kan du få bort med hjälp av en snigelfälla men dom lägger ägg överallt så det kommer komma nya hela tiden om du inte typ byter all sand, badar alla växter i kolsyra och skrubbar rent tanken rejält.
Men då är det som att starta upp ett helt nytt akvarium.
Kanske finns nåt gift att hälla i som hjälper iofs

minavitas.wix.com/kennel

Staempel
0

Min bekanta tar gärna emot dom så får knalla över till henne med ett lass då och då i takt med att de dyker upp. Har bara haft karet igång i ett par månader så vill inte mixtra för mycket med det 🙂

Galaxy86
0

Vilken snäcka är denna pytteliten

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
0

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
0

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
0

Bild!

Pokemon hundar och konst

Mysisa
0

Ser ut som en skivsnäcka eller "kanelbulle" som dom kallas

minavitas.wix.com/kennel

Äppelsnäckan
0

Posthorn går att få bort, men då måste du mata riktigt snålt. Antalet beror mycket beroende på hur du matar. Mer mat = mer snäckor. Men posthorn är fina och hjälper till att städa, så du behöver inte göra dig av med dom om du inte absolut avskyr dom. :)

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat

Staempel
0

#11 Känner mig ganska snål när jag matar faktiskt XD Guppysarna blir som tokiga  o maten försvinner i ett nafs. Matar morgon o kväll. Har funderat om jag matar för lite då de så gott som helt slaktat gälörten i deras jakt på mat :/ De ser däremot friska o pigga ut o såg alldeles nyss ett litet yngel som vågade sig fram :)

Avskyr inte direkt snäckorna men vill inte ha nån invasion, tyckte fem var lagom innan jag såg alla bebisar så blir en rensning i helgen om min bekanta kan ta emot ett gäng då :)

Mysisa
0

Klart det går att få bort dom, men det kräver både tid och tålamod 🙂

minavitas.wix.com/kennel

molam
1

Ts har en posthorn, rosa med Leopardskal =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus