Drakellens platy projekt
Här tänkte jag göra en liten tråd för min Platy uppfödning. Det är bara för skojs skull och jag räknar inte med att tjäna något på det. Att avla Platy är väldigt enkelt eftersom de i stort sätt avlar sig själv, men det är lite kul att strukturera upp det. Jag avlade molly för ett tag sedan, men nu har jag fastnat för Platy då det är lite mindre och så vänliga fiskar. Vi börjar med en bild på barnkammaren, där det just nu går fyra mycket dräktiga damer och två små bebisar som jag hittade i huvudakvariet. Det är 30 liter stort och befolkas av en elefantsnäcka och en white wizard snäcka som håller rent och en dvärgklogroda (som väntar på en kompis eller två), utöver de kommande bebisarna. När mammorna har släppt ifrån sig ynglen så ska de flyttas tillbaka till huvudakvariet till sina kompisar, medan bebisarna stannar kvar i 30 litern. Om det blir väldigt fullt i 30 litern så kommer de äldre ynglen få flytta över till ett 50 liters som för närvarande står tomt, innan de är tillräckligt stora för att ansluta sig till de vuxna.
#Ja, jag hoppas att det blir lagom stora kullar så att det inte blir allt för trångt XD
Jag har hittat en liten blå hona bebis som ser ut att må bra och har en rund mage. 😍
Jag har hittat tvåa gula också! En med svarta fläck och en hel gul. Alla tre verkar vara honor. Förresten är det okej att jag skriver om mina platys också? Förstår om du vill ha det bara till din projekt. Då slutar jag skriva om min. ;)