Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 701 ggr
VästkustSnäcka
0

Tröttnat på fiskodling

Jag försöker odla Kampfisk, men jag får ingen lek. Honan vill inte. Hanen bill inte. Dom är uppmatade, har varmt, rent vatten. Vill bara ge upp och flytta fiskarna till sina permanenta hem, scapa karet (ca 65-70l) och skaffa ett par honungsguramis till det + massa växter. 

Orkar inte med det. Har inte helt plats och helt tid heller. Får skjuta upp det tror jag. Eller bara inte alls. 

Någon som hamnar i liknande sits eller har lite pepp? :/

Draken
0

Jag tror vi alla hamnar där nån gång. Jag var på väg att avveckla vartenda kar för 1,5 år sedan, tack och lov så tänkte jag om (samt att maken sa blankt nej ;) )

Låt det vara ett tag. Flytta dem tillbaka till sina permanenta akvarium och prova igen om några veckor eller månader :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

PeG
0

Ibland vill de bara inte. Avvakta med det lekparet och försök hitta något annat som kan stimulera dig. Om odling av Kampfisk är det du vill ägna dig åt kan du komma på något projekt som kan underlätta leken?

VästkustSnäcka
0

#1 Fick nästan den känslan. 

#2  Nja, det är tänk som mitt engångsprojekt så "lekkaret" är mitt typ 65L. Funderar på o bara scapa det o ha i någon trevlig dvärgciklid eller liknande. Så trött på ett halvfyllt, barbotten kar

PeG
1

Jag har aldrig satsat på fiskodling på det sättet utan mer på fiskar som jag velat ha och därefter inredning somjag tyckt sett bra ut och passat för fiskarna. När de sedan velat leka har det varit mer en bonus och en chans att se den aspekten på deras beteende.

Mysisa
1

#4 Det blir lite svårt när det gäller kampfiskar.  Ordnar man deras boende som dom vill ha det så träffas inte hanen och honan alls då dom inte ska bo i samma akvarium.
Så hoppsan titta yngel för att fiskarna trivs händer inte

minavitas.wix.com/kennel

PeG
0

Jag vet och har därför aldrig haft kampfiskar. Det borde gå att kombinera dvs ha fiskarna i akvarier med inredning och flytta ihop dem i en annan tank när du vill satsa på lek.

Denna kommentar har tagits bort.
Mysisa
0

Det är exakt det TS gjort om jag tolkar inläggen rätt

minavitas.wix.com/kennel