Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 909 ggr
Draken
1

Kan Ancistrus se ut så här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett 240 liters akvarium där mitt Albino Ancistrus par bor. Med dem bor även en brun Ancistrus hona, tetror och snäckor samt ett stim albino corydoras.

Ancistrushanen har nyligen släppt ut ynglen från grottan, men några har jätteskum färg och teckning. Har aldrig sett någon liknande färg eller teckning på Ancistrus tidigare.

Någon som vet om de kan se ut så här ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Draken
1

..

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
1

🤔

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

2Sirius
0

Uppenbarligen ☺ Snygga, Grattis!!!

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
0

Ja de är jättesnygga ;) Har hittat 14 yngel hittils, de flesta är albino, förutom 2 som ser ut som den på bilden.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Galaxy86
0

Ser ut som en liten 😀

Pokemon hundar och konst

Draken
0

Jo, de ä'r pyttesmå. De släpptes ut någon gång igår, så de är knappt ett par cm än så länge ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

C.D
0

Mina ser också ut typ så där, mina är en korsning mellan albino och vanlig brun Ancistrus tror jag.

Doodlemom
0

Mitt ancistruspar där ena är brun och andra albino har fått sådana avkommor, dock har ingen av dem blivit större än yngel så vet inte om de behåller färgen.

Draken
2

Aha, det kan förklara saken. Eftersom det även går en vuxen brun hona med Albinoparet. Men trodde inte att hon skulle vilja leka, hon har dissat varenda hane jag har släppt ner till henne 😓

Men det är väl den kvinnliga logiken igen då, hon vill ha honom bara för att han har en annan partner 🤪………😂

Jag hade tänkt flytta på den bruna honan, men har inte fått tag på henne. Vägrar riva bara för att få upp henne 😉

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis