Vad är detta??
Hej! Tog över ett litet akvarium från min bror för ca 2 månader sedan som han typ inte skött om på ett tag. Jag startade upp det hemma och det följde då med en algätare, en ål å en glasmal. Har köpt till kardinaltetror, guppys, Black molly, å en kampfiskhane. En kampfiskhona kom till akvariumet i förrgår. Kampfiskhanen har aldrig byggt skumbo. Idag fick vi äntligen se att guppysarna fått bebisar, och då även fick jag se denna boll som jag nu är så nyfiken på vad det är!! Någon som vet?? 😀
Spännande. Ser ju ut som ägg… 😃

Vad kul att få ett akvarium bara sådär! Lägg gärna in bild, alltid kul att se andras kar! =)
Jag skulle gissa på att det är ägg från någon snäcka, kanske physa. =)
Tänk på att kamphanar inte är så lämpliga i ett sällskapskar om man inte noga planerat sällskapet, risken är att de mobbar andra eller att de blir mobbade/tuggade på själva.
Det är heller inte så bra att ha kampfiskhanar ihop med kampfiskhonor, det brukar sluta med slagsmål tyvärr. Jag skulle föreslå att hanen får ett eget kar så snart som möjligt för att stoppa problemen innan de hinner hända. =)
Om ditt mål är att odla kampfiskar, så finns det en superbra guide här: https://embrabettas.weebly.com/odla-bettas.html den är skriven av en av Sveriges främsta kampfiskodlare. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jasså snäckägg lät inte liiika spännande 😂 Men du har säkert rätt! Har en snäcka som hängt med sen start, så kanske den 😅 Än så länge har kampfiskhanen och dom andra skött sig tillsammans, även med honan. Men hon har ju bara bott där i två dagar, så jag ska verkligen försöka hålla koll så dom trivs å inte bråkar. Håller på att starta upp ett 400l kar också,🙈🙈 Så någon får väl flytta dit annars 😀 Tack för svar! Kommer säkert komma massa fler frågor 😀

På kampfiskarna kan man i alla fall lite se hur de mår, honorna får stressränder när de är stressade och hanen håller inte på att spänna upp sig en massa om han är lugn. :)
Det är även normalt att de ligger och vilar/sover på växter som är nära ytan.
Ha även lite koll så inte hanen mobbar dina guppyhanar, andra fiskar med stora fenor jag lätt uppfattas som konkurrenter.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Kampfisk hane och hona skall man inte ha i samma akvarium, de sätts ihop endast under lek, och då flyttas honan ut direkt efter romläggningen.
De kommer förr eller senare ta ihjäl varann.