Passar dom ihop?
DET HÄR ÄR BARA TANKAR INGET BESTÄMT. Just nu har jag x antal Platy, två kardinaltetror (som jag funderar på att hitta ett nytt hem åt) och två segelfenspleco. Har kollat runt en del på vad jag skulle vilja ha mer. Några jag fastnat för är Körsbärsräkor, glasmal och elefantsnäckor. Även sugen på någon mer jag sett men inte minns namnet på. Frågan är då OM dom skulle funka tillsammans?
Hur stort är karet? Segelfenspleco blir ju upp mot 60cm så har du plats för dem kan du ju ha mer kardinaler, ett stim glasmalar och snäckor om du vill
Ev kan räkorna bli stressade av fisken.
Det dom lever i just nu är 375 men blir större sen 😁 kardinaler har bara varit problem helt ärligt så jag vill inte ha dom alls. Även fast dom har många fina växter att gömma sig i?
Vanliga små räkor skulle få ett väldigt jobbigt, nervöst liv bland så mycket stora fiskar. Risken är att du aldrig ser dem och det är synd för det är härliga djur. Aningen gömmer de sig väl och du ser dem aldrig eller blir de uppätna.
Vilket som är inte riktigt rätt mot räkorna i mitt tycke.
Det skulle kunna funka med amano för de är mycket större och tuffare. De vill vara ett gäng för att trivas. Jag har 8 stycken och de grälar med corydorasen om maten hela tiden : )
Kanske går o lämna in kardinalerna o byta mot något kul i en akvariebutik?