kilfläcksrasbora i 54l.
funkar det att ha Kilfläcksrasbora i ett 54l?
om det går så undrar jag om dem skulle ge sig på Guppy yngel eller om det skulle gå bra?
tack för svar.😉
54l är rätt litet och Kilfläcksrasbora är en av dom större rasbororna så 54 är alldeles i minsta laget och eftersom du redan har Guppy där skulle jag råda dig från att skaffa dessa i nuläget, och ja, dom kan ta yngel
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
jag har vart lite otydlig… jag har inte Guppy där i utan där i skulle det bara vara kilfläcksrasbororna isf, när mina guppys i mitt andra akvarium skulle få yngel så hade jag tänkt att stoppa ner ynglena i det akvariumet med kilfläcksrasbororna.
skulle detta funka?
tack för svaret molam😃
Även enligt vår egen artbeskrivning här på iFokus är 50L okej volym för arten. Men å andra sidan kan den volymen även där vara rekommenderad som absolut minsta. Jag skälv rekommenderar inte att ha ett stim Kilfläcksrasbora i det karet, däremot någon mindre stimfisk? :) T.ex. galaxy rasbora som troligtvis inte äter lika mycket yngel som en Kilfläcksrasbora skulle kunna göra.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Som sagt anser jag att det är i absolut minsta laget, men om du vill ha de för att du gillar utseendet, har du kollat på mosquito rasbora? ser ut som kilfläckarna men är mindre ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
grejen är det att jag redan har mina kilfläcksrasboror, men dem kan ej bo kvar i 100 liters akvariet som dem är i just nu. dem är gamla så dem lever nog inte så länge till… så då får dem gå i 54 liters akvariet fastän att det är minsta laget.