Vilka fiskar?
Hej! Jag har ett 180l akvarium som jag har 1 Molly Orange + 1 yngel, 10 röda fantomtetror och mycket växter i. Jag vill helst ha lite större fiskar eller andra akvariedjur, spelar ingen roll hur lätt eller svårskötta dom är. Vilka fiskar/akvariedjur kan jag ha? Funderar på Albino klogroda men folk säger att dom kan äta stimfiskarna och kvävas, eller att fiskarna "äter" på dom. Akvariet ligger på ca 25 grader ( har ingen termometer ) Vilka fiskar/djur kan jag ha?
Menar att vattnet är ca 25 grader
Du kan inte ha albino klogroda med dom fiskarna, från början är det safe, men så snart dom är stora nog ryker nog allt i ditt akvarium.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Det skulle inte göra så mycket ifall grodorna skulle äta upp fiskarna för jag vill inte ha fiskarna längre :) Låter taskigt men så är det. Kan inte bli av med fiskarna på något sätt:/
Men det jag oroar mig över är ifall grodorna skulle kvävas ifall dom skulle äta fiskarna.
Dom kan mycket väl ta skada, om inte annat vid jakten då det även kan bli väldigt stressigt - framför allt för fiskarna. Som djurägare har du faktiskt ansvar att se till att dina djur mår bra och du ska se till att de får bra förutsättningar hos dig. I lagen står det att du inte får använda levande fisk som foder till dina grodor. Det är även någonting som jag tycker är självklart… en sådan stress som fiskarna utsätts för är inget annat än hemskt. Om du vill bli av med fiskarna rekommenderar jag dig att höra av dig till akvariebutiker i din omgivning. Erbjud dom att de får fiskarna gratis. Om inte det fungerar kan du försöka i olika facebookgrupper för privatpersoner, fiskarna fås emot avhämtning (Dvs gratis, bortskänkes). Lycka till!
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Okej! Jag kommer inte skaffa glokrodor till akvariet då de inte vill ha strömt vatten, och jag har väldigt strömt. Det blir nog att skaffa fler mollys och någon annan fisk. Hur många mollys till kan jag skaffa? Vilka andra fiskar kan jag skaffa?
Det gör ingenting om du använder Google eller vår sökmotor här på sajten, för att hitta lite egen information. Molly är ingen fisk som jag har särskilt mycket erfarenhet av och då de gärna vill simma i bräckt vatten vet jag inte om några andra arter sådär på rak arm. Du får säkerligen svar imorgon, då kikar även jag in här igen och är lite piggare (då klockan är 00:07 nu).
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Du kan hakanske8-10 Mollysar i ditt akvarium, men tänk på att de flesta Mollysar i butiken är odlade i saltat/bräckt vatten. Så de kanske inte lever så länge. De som eventuellt föds hos dig i sötvatten, kommer anpassa sig på ett helt annat sätt än de butiksköpta. Beroende på var du handlar, så kan du fråga butikspersonalen om de vet hur/var fiskarna är odlade söt eller bräckt, och om de har fiskar som är uppfödda i sötvatten, så välj dem före de andra.
Nu vet inte jag var du bor i landet, men akvariekällaren i Örebro brukar ha Molly som är odlade och födda i sötvatten.
Minst föräldrar kom hem med 5 stycken platys precis, hade ingen aning om att dom skulle köpa fiskar till mig :) Tacksam för att dom köpte :D
Dina föräldrar är snälla som köper fisk till dig :)
Jag tror Platyna kommer trivas bra i ditt akvarium, de har gott om utrymme att simma där :D
:D Funderar på att köpa räkor, som ni kanske sätt i mitt andra inlägg. Vad brukar Blå tigerräka kosta?
Min pappa kom precis hem med en Kampfisk till mitt 45l akvarium 😍 Den är sååå vacker :)
#11 vet inte vad de kostar där du bor, men här uppe är de ordentligt dyra. De kostar 70 kr.st.